میراث‌فرهنگی

طرح تفضیلی اسلامیه در محدوده میراث جهانی قنوات بلده بررسی شد

طرح تفضیلی اسلامیه در محدوده میراث جهانی قنوات بلده بررسی شد

طرح تفضیلی اسلامیه در محدوده میراث جهانی قنوات بلده  شهرستان فردوس بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ،اقدس کرم پور مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات بلده ضمن توضیح و تشریح جایگاه قنوات بلده در طرح های توسعه شهری گفت: « وجود اثری با ارزش میراث جهانی در هر سکونت‌گاهی (شهری و روستایی) موجب تقویت شاخص‌های فرهنگی-اجتماعی از قبیل هویت(در سه حوزه فردی، اجتماعی و ملّی)، تداوم و تعلق در میان شهروندان آن جامعه و تقویت پیوندهای آنها با زیست‌بوم‌شان ‌می‌شود. او گفت: این اتفاق بخشی از اهداف فرهنگی- اجتماعی در طرح‌های فرادست توسعه شهری نیز محسوب می‌شود. لذا از این نگاه حفاظت از چنین آثاری و نشانه‌هایی که مُعرف آنها می‌باشند، باید مد نظر مدیریت کلان این سکونت‌گاه‌ها باشد.

کرم پور افزود: رویکرد پایگاه میراث جهانی در طرح های شهری این محدوده، دیدگاه توسعه حفاظت محور بوده که ضمن مدیریت ابعاد گسترده و گوناگون توسعه، سعی بر ارتقاء کیفی- کمّی آن دارد.»

کاظم شبنم زاده رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس نیز ضمن تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری و ظرفیت شهر اسلامیه در جذب گردشگران خواستار همکاری بیشتر شهرداری و شورای شهر اسلامیه برای ساماندهی مسیر شاهجوی بلده و توسعه بومگردی ها و تاسیسات گردشگری این شهر شد.

در این جلسه که شهردار اسلامیه، اعضای شورای اسلامی شهر اسلامیه، کارشناس اداره راه و شهرسازی فردوس و کارشناسان اداره شهرستان حضور داشتند، اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرح تفضیلی اسلامیه بر حفظ مجموعه میراث جهانی قنوات بلده و رعایت ضوابط حفاظتی آن و استفاده از ظرفیت های گردشگری این مجموعه در شهر اسلامیه تاکید نمودند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا