گردشگری

همکاری متقابل شهرداری و میراث‌فرهنگی شهرستان فردوس در معرفی ظرفیت‌ها و تامین زیرساخت های گردشگری و صنایع‌دستی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: در جلسه مشترک با شهردار فردوس بر همکاری متقابل شهرداری و میراث‌فرهنگی شهرستان فردوس در معرفی ظرفیت‌ها و تامین زیرساخت های گردشگری و صنایع‌دستی تاکید شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم ‌زاده بیان کرد: در راستای بررسی مشکلات و موانع مرتبط با حوزه مدیریت شهری در محدوه شهر تاریخی تون و اجرای فعالیت های مشترک برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و ترویج صنایع‌دستی، جلسه ای در محل دفتر شهردار فردوس برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: تعامل شهرداری میراث‌فرهنگی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری توسعه پایدار شهر و اقتصاد گردشگری دارد که در این زمینه می‌توان به ایجاد پارک تون، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی، شرکت در نمایشگاه‌های بی‌المللی، تامین روشنایی مسیرهای گردشگری، تهیه و نصب تابلوهای راهنمای جاذبه‌ها و اقلام تبلیغاتی و …اشاره کرد.
شبنم‌زاده همچنین ابراز امیدواری کرد: فردوس به مقصد گردشگری تبدیل شود و تاکید کرد: برای تبدیل فردوس به یک قطب گردشگری کشور، باید سرمایه‌گذاری‌های هدفمند در این حوزه انجام شود و علاوه بر ساماندهی بناهای تاریخی، باید پروژه‌های جاذب گردشگر افزایش یابد که در این زمینه شهرداری نقش بسزایی دارد.
او با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت‌های تاریخی در شهر فردوس بیان داشت: میراث‌فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند و از آنجایی که آثار و ابنیه متعددی در محدوده شهری واقع شدن، بر رعایت ضوابط ساخت و ساز و اخذ استعلام از این اداره توسط مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد .
حسین اکبری شهردار فردوس این جلسه گفت: شهرداری و شورای شهر فردوس توجه جدی به مقوله میراث‌فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه حفاظت و احیای آثار و ابنیه تاریخی و معرفی ظرفیت های شهرستان است.
تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، ساماندهی محله تاریخی سردشت و خیابان پیروزی (اراضی بهره‌بردار قنات بلده)، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی در شهر، تکمیل و بهره برداری بازارچه صنایع‌دستی، ادامه فرایند بازسازی پارک تون و ایجاد امکانات لازم، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر از مهمترین موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا