گردشگری

بازدید مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری تهران از آثار و ظرفیت‌‌های گردشگری شهرستان فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از بازدید مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری تهران از آثار و ظرفیت‌‌های گردشگری شهرستان فردوس خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه بسیار مهم راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان گفت: با توجه به تبلیغات محیطی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و استقبال مدیران آژانس‌ها و راهنمایان گشت‌های داخلی از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان، هماهنگی‌های لازم توسط علیرضا حمامی فعال گردشگری و بهره‌بردار بوم گردی شمس العماره باغستان مبنی بر حضور تورلیدرهای استان تهران در شهرستان فردوس انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: تورلیدرها در بازه زمانی ۳ روزه به‌منظور بازدید و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری به شهرستان فردوس سفر کردند.
شبنم‌زاده گفت: شهرستان فردوس به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی 7 استان جنوبی کشور و ترانزیت کالا به آسیای میانه از موقعیت منحصر به فردی در سطح استان و منطقه برخوردار بوده که عبور بیش از 11میلیون نفر زائر و مسافر و گردشگر در طول سال موقعیت این شهرستان را به جایگاه ویژه در بحث جذب گردشگر تبدیل کرده است.
او ادامه داد: وجود 2 منطقه نمونه گردشگری از 7 منطقه نمونه گردشگری استان در شهرستان فردوس (مناطق نمونه گردشگری تون و باغستان و آبگرم) اهمیت و قابلیت شهرستان را در حوزه گردشگری نشان می‌دهد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: آبگرم معدنی فردوس در کیلومتر 20 جاده اصلی فردوس به مشهد واقع شده و بیش از 200 سال قدمت دارد و به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی و قطب گردشگری سلامت و آبدرمانی شرق کشور و بزرگترین مجتمع اقامتی استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود که همه روزه پذیرای جمع کثیری از مردم بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای این مجتمع، به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب و معرفی شد.
شبنم‌زاده افزود:علاوه بر 2 منطقه مصوب، شهرستان فردوس دارای مناطق طبیعی و زیست محیطی بکر و ارزشمندی مانند دره ظهر، دره خرو و روستاهای بیدسکان، مهوید، افغو ،گستج، فتح آباد، فریدونی، باداموک، انارستانک، است که از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای منطقه هستند. همچنین جاذبه‌های طبیعی مانند غار سنگ سوراخ، منطقه حفاظت شده مظفریه و منطقه رباط شور و کاروانسرای خوشاب قابلیت‌های زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب توریست دارد.
او ادامه داد: مجموعه قنوات بلده فردوس که در تیرماه سال 1395 در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید از قابلیت مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار است.
شبنم‌زاده عنوان کرد: راهنمایان گردشگری تهران با سفر به شهرستان فردوس از مجموعه آبگرم معدنی، منطقه نمونه گردشگری باغستان و مجموعه ثبت جهانی قنوات بلده، شهر تاریخی تون، مناطق کویری شهرستان و غار سنگ سوراخ، موزه مردم شناسی، کارگاه‌های صنایع دستی (گوهر سنگ، پارچه‌بافی و سفال و سرامیک) صنایع‌دستی و باغات انار شهرستان بازدید کردند.
او با بیان کرد: حضور راهنمایان گردشگری در شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان فردوس بسیار موثر و اثرگذار است.
راهنمایان گردشگری استان تهران پس از گشت‌های سه روزه از ظرفیت‌های شهرستان، بر برگزاری تورهای فردوس‌شناسی و آشنایی با معماری و میراث کهن فردوس به‌صورت دوره‌ای و در هر ماه ۲ تور با قطار بجستان، قول مساعدت و همکاری دادند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا