گردشگری

۲۰۲ هزار نفر در شهرستان فردوس در ایام سفرهای نوروزی اقامت داشته‌اند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان فردوس در ایام سفرهای نوروزی اقامت داشته‌اند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان با اشاره به پایان سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در ایام نوروز 31 هزار و ۲۳۱ نفر در اماکن گردشگری (اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، هتل و مجتمع گردشگری)، ۱۶۶ هزار و ۳۰۷ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی شامل پارک‌ها، کمپ گردشگری تون، پارک لاله اسلامیه و کمپ امامزادگان فردوس و مابقی در اماکن وابسته به آموزش‌وپرورش و مهمانسرای ادارات و سایر مراکز و تعداد 4 هزار و ۴۰۵ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری (هیات مذهبی و.) اقامت داشته‌اند که نسبت به مشابه سال قبل از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس عنوان کرد: تعداد ۲۸۹ هزار و ۴۲۴ نفر نیز از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، طبیعی و دست‌ساز شهرستان نظیر آبگرم معدنی، شهر تاریخی تون، میراث جهانی قنات بلده، امامزادگان فردوس، دهکده گردشگری پلند، کویر شاه عباسی و موزه مردم‌شناسی شهرستان بازدید کردند که شهر تاریخی تون با پذیرش ۸۴ هزار و ۹۰۵ نفر در صدر بیشترین بازدیدکننده قرارگرفته است.
شبنم‌زاده همچنین گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیز نسبت به مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
او گفت: از ۲۰ اسفندماه لغایت ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به شهرستان، ۴۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی انجام شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس بیان کرد: در این مدت ۲۳ فقره تذکر به فعالان مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان برای رفع سریع نواقص داده شد.
289 هزار نفر از اماکن گردشگری، مذهبی و تاریخی شهرستان فردوس بازدید کردند
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: در ایان نوروز امسال، 289 هزار و 424 نفر از اماکن گردشگری، مذهبی و تاریخی شهرستان فردوس بازدید کردند.
شبنم‌زاده بیان داشت: در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ۷۸ هزار و ۴۴۵ نفر از بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم (ع) و مساجد شهرستان بازدید کردند.
او به بناهای مذهبی و تاریخی فردوس، بارگاه سلطان محمد و ابراهیم در محله سادات شهر تون، مسجد جامع قدیم و مسجد کوشک (در شهر تون) اشاره کرد و گفت: قدمت بارگاه امامزادگان به دوره تیموری و سابقه تاریخی مسجد جامع هم به قرن‌های دوم و سوم برمی‌گردد.
۷۸ هزار نفر از اماکن مذهبی فردوس بازدید کردند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ۷۸ هزار و ۴۴۵ نفر از اماکن مذهبی شهرستان فردوس بازدید کردند.
شبنم‌زاده بابیان اینکه در بازه زمانی 21 اسفند تا 15 فروردین‌ماه امسال 78 هزار و 445 نفر از اماکن مذهبی شهرستان فردوس بازدید کردند، اظهار داشت: این تعداد بازدید از بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم (ع) و مساجد است.
شبنم‌زاده همچنین از حمایت‌های بی‌دریغ فرماندار و معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان و مساعدت نماینده م و توجه ویژه مدیرکل و معاون گردشگری استان و زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی مدیران و فعالان حوزه گردشگری و اقامتی و اعضای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان به‌ویژه شهرداری فردوس برای فضاسازی و نصب المان‌های نوروزی، در جهت تحقق شعار فردوس، شهری برای گردشگری و همچنین ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی تلاش کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم و تقویت همکاری و تعاملات اعضا ستاد خدمات سفر در معرفی ظرفیت‌های شهرستان در طول ایام سال شد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا