گردشگری

آغاز پویش چشم به راهیم در خراسان جنوبی

آغاز اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» هم زمان در سراسر کشور و به صورت وبینار طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، صبح روز یک‌شنبه طرح پویش «چشم به راهیم» همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، فاضلی فرد فرماندار بیرجند، جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی، شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر استان در مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات کیلومتر ۱۲ محور بیرجند – قاین افتتاح شد.
ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در این مراسم تصریح کرد: گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی باوجدان و پای کار در سطح کشور حرف اول را می‌زند و تلاش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه باعث افتخار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تأکید کرد: راهداران، پلیس و نیروهای هلال احمر استان با تلاش شبانه‌روزی خود در شرایط سخت و طاقت فرسا، در حفظ ایمنی جاده‌ها و آسایش مردم و مسافران نوروزی نقش‌آفرینی می‌کنند.
ناصری در ادامه گفت: ما هر چه در این کشور داریم به برکت حضور مردم است و مردم ولی نعمت ما هستند لذا هر یک از ما در هر بخش و مسئولیتی وظیفه داریم آنچه از دستمان برمی‌آید برای خدمت به مردم انجام دهیم.
ناصری افزود: با اجرای این پویش در سطح محورهای استان شاهد کمترین حادثه باشیم و سفری ایمن برای مسافرین رقم بخورد.
وی به بارش برف در استان طی اسفند ماه اشاره کرد و افزود: در طی این بارندگی‌ها در استان شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران بودیم تا ایمنی جاده‌ها و تردد روان برای هم استانی‌ها صورت گیرد.
علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم با قدردانی از همه کسانی که تلاش دارند در ایام نوروز در مسیر جاده‌ها هموطنان سفر ایمنی را داشته باشند، اظهار داشت: عزیزانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر از آرامش و آسایش خود می‌گذرند تا مردم در ایام نوروز سفر ایمنی و سالمی را داشته باشند.
فرماندار بیرجند گفت: پویش «چشم به راهیم» یک حرکت منسجم ملی برای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای است.
فرماندار بیرجند تصریح کرد: از پویش ملی «چشم به راهیم» می‌توان استنباط کرد که مردم و مسافران نوروزی بدانند چشمانی منتظرشان است که سالم از سفر برگردند و هم بدانند چشمانی به راه است که آنها سالم سفر کنند.
فاضلی‌فرد تأکید کرد: در نوروز ۱۴۰۳ همه بسیج شدند تا شاهد کمترین تصادف و تلفات حوادث ترافیکی در سطح استان باشیم.
اسداله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این مراسم اظهار داشت: در راستای برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش تصادفات جاده‌ای پویش چشم براهیم از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
جلال‌زاده توضیح داد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و محل‌های پیش بینی شده است.
جلال‌زاده یادآور شد: گشت‌های راهداری در طرح نورزی به صورت آماده باش با همراهی پلیس راه تمامی محورهای استان را رصد می‌کنند تا ایمنی و تردد روان در محورهای استان رقم بخورد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی