گردشگری

فرماندار قاین تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را به میدان بیاورند

فرماندار قاین در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر 1402 قاینات تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را به میدان بیاورند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی در جلسه ستاد سفر که با رویکرد گزارش‌دهی مسئولین کمیته‌ها و اعضای ستاد، بررسی روند تحقق مصوبات جلسه اول و هم‌چنین تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استقبال از مسافرین نوروزی با حضور معاونین، بخشداران و مدعوین در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، از راه‌اندازی مراکز بین‌راهی استقبال از مسافرین نوروزی در ۵ نقطه شهری در شهرستان قاین خبر داد.
فرماندار قاین افزود: این مراکز در شهرهای قاین، خضری دشت بیاض، نیمبلوک، آرین شهر و اسفدن راه‌اندازی خواهد شد و در قالب غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، سوغات محلی، راهنمای مسافر، مشاوره مذهبی، استقرار چادرهای عشایری، اکیپ‌های امدادرسان آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.
محمدی با اشاره به ‌پیش‌بینی بارندگی در ایام نوروز افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، آمادگی مواجهه با آن را داشته باشند.
او خطاب به رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه برای نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی صورت بگیرد، تأکید کرد: از سه‌راهی روم تا آرین شهر به طول ۱۲ کیلومتر جاده دوطرفه بوده و جز نقاط حادثه‌خیز است. بایستی با نصب تابلوی هشدار و بنر، اطلاع‌رسانی به مسافرین انجام شود تا بااحتیاط بیشتری در مسیر تردد کنند.
فرماندار قاین همچنین ترمیم آسفالت و تیغ‌زنی محورهای روستایی و عشایری را ضروری دانست و تأکید کرد: تیم بازرسی و نظارت در سطح شهرستان فعال خواهد بود.
فرماندار قاین همچنین با تأکید بر این‌که مرخصی و مأموریت مسئولین ادارات‌ شهرستان با هماهنگی فرمانداری و با تعیین جانشین صورت پذیرد، افزود: تدابیر امنیتی لازم در همه ادارات و نهادها در این ایام رعایت شود.
محمدی تأکید کرد: ادارات در اسرع وقت، فهرست کشیک خود را به فرمانداری و دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
در ابتدای جلسه عباس زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات و دبیر ستاد در سخنانی گفت: نظارت و بازدیدهای دقیق و مستمر با تیمی از کارشناسان عضو کمیته انجام می‌شود. موزه‌ها و اماکن مورد بازدید آماده حضور گردشگران شده، اقلام تبلیغاتی مانند بنر و بروشور اطلاع‌رسانی به‌منظور توزیع بین مسافران طراحی و به زود به چاپ خواهد رسید.
حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز بر لزوم ثبت آمار روزانه توسط دستگاه‌ها (مانند هلال‌احمر، پلیس‌راه، اورژانس و… در سامانه جانا) اشاره کرد و گفت: یک نفر برای هماهنگی و ثبت آمار تعیین و به دبیرخانه و ستاد معرفی شود. اماکن اسکان و اقامت مسافران و متصدی با مشخصات کامل به دبیرخانه اعلام شود.
مرتضی بشارتی معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و بازرس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، ضمن بررسی معضلات و مشکلات مربوط به سفر و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در امر خدمات‌رسانی به مسافران را یادآور شد.
در ادامه جلسه، مسئولین کمیته‌ها، به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی