گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی: زمینه حضور گردشگر در گرم‌ترین نقطه جهان فراهم شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ریگ یلان، گرم‌ترین نقطه در جهان، گفت: این مهم باید به خوبی معرفی و زمینه حضور گردشگر در این نقطه از جهان فراهم شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه 1403 در جلسه برنامه‌ریزی نخستین رویداد ملی گردشگری کویر در نهبندان اظهار کرد: کویر یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده خراسان جنوبی است که ازرش آن از دریا کمتر نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت کویرنوردی همانند دریانوردی استفاده برد، گفت: کویر مغفول مانده است، در حوزه گردشگری دریا، بسیاری از مردم یک‌بار از دریا دیدن کرده‌اند، لذا ما باید بتوانیم جاذبه کویر را برای مردم معرفی کنیم.
او با اشاره به ثبت جهانی آسبادهای نهبندان، تصریح کرد: در حوزه گردشگری بین‌المللی ما در نهبندان کوه‌های مریخی، تپه‌های شنی و یا آسبادها را داریم که در دنیا بی نظیر است.
عباس‌زاده گفت: تالاب کجی نهبندان ظرفیتی در دل کویر است اما مغفول مانده است، لذا جشنواره ملی گردشگری کویر با هدف معرفی و جذب گردشگر و توسعه و رشد منطقه باید برنامه‌ریزی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مستند شرق باشکوه خراسان جنوبی، عکاسی کویر و یا ثبت خاطرات کویر از جمله مواردی است که باید در جشنواره ملی گردشگری دیده شود.
او با بیان اینکه بر اساس آخرین یافته‌ها، گرم‌ترین نقطه کره زمین در نهبندان واقع شده است، گفت: زمینه حضور گردشگر در این مناطق باید فراهم شود، تورهای گردشگری باید برای بازدید از این نقطه ثبت نام کنند.
عباس‌زاده خواستار ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان شد و افزود: رویداد ملی گردشگری کویر در راستای معرفی ظرفیت‌های کویر در کشور برنامه‌ریزی شده است، همچنین اجرای برنامه ایرانگرد با موضوع گرم‌ترین نقطه جهان باید در صدا و سیما پیگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: رویداد ملی گردشگری کویر جزو برنامه‌های مهم استان بوده، با کویر و ظرفیت‌های آن همانند معادن می‌توانیم در دنیا بدرخشیم.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان نهبندان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان نهبندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی