مدیرکل

اقدامات ویژه حوزه حجاب و عفاف در مراکز گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اقدامات ویژه حوزه حجاب و عفاف در مراکز گردشگری استان به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، در ایام نوروز انجام شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی ب بیان اینکه گردشگری با حجاب منافات ندارد و با عفاف سازگار است تصریح کرد: حجاب هم مسئله شرعی و هم مسئله قانون جمهوری اسلامی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در نگارخانه سرو باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند، طراحی و نصب بنر و توزیع تراکت عفاف وحجاب در سطح اماکن تاریخی، موزه ها، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری، استقرار تیم‌های تذکر لسانی در پایگاه‌های جهانی و‌‌ مناطق گردشگری سطح استان از جمله اقدامات در حوزه عفاف و حجاب در ایام نوروز بود.
شاه‌وردی ادامه داد: همکاری و استفاده از نیروهای بسیج به‌عنوان راهنما در اماکن تاریخی و گردشگری، استقرار و نصب کانکس و چادر برای آمرین به معروف، درج جملات با موضوع عفاف وحجاب در کلیه انتشارات اداره‌کل در سطح استان، عدم ارائه خدمات و اجازه ورود افراد بی‌حجاب به اماکن گردشگری تحت نظارت اداره کل از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۲ بود.
او اضافه کرد: ۷۰ عدد بنر با موضوع عفاف و حجاب در اماکن گردشگری شاخص استان جانمایی شد و 2000 عدد تراکت در جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان توزیع شد.
شاه‌وردی بر ضرورت رعایت حریم حجاب و عفاف در اماکن اقامتی و گردشگری استان تاکید کرد و گفت: تبلیغ فرهنگی و ترویج حجاب و عفاف در مناطق گردشگری استان در حال اجر است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا