گردشگری

برگزاری سومین جلسه مدیریت سفرهای نوروز شهرستان فردوس

سومین جلسه مدیریت سفرهای نوروز ۱۴۰۲ به ریاست فرماندار شهرستان فردوس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مهدی روشن فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان از مسئولین کمیته‌ها و اعضای ستاد خدمات سفر و مجموعه نهادها و بخش خصوصی نظیر امامزادگان، آبگرم معدنی، تأسیسات گردشگری در خصوص پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجرای مصوبات جلسات ستاد خدمات سفر و ارائه خدمات شایسته به مسافران تشکر کرد.
فرماندار قاین اظهار داشت: برند فردوس، گردشگری است و تمام ادارات و نهادها باید به این مهم توجه و در راستای تحقق فردوس به‌عنوان قطب گردشگری با رویکرد معرفی ظرفیت‌های گردشگری، درآمدزایی و اشتعال‌زایی تلاش کنند.
روشن با اشاره به ‌پیش‌بینی افزایش حجم مسافرت هموطنان در نوروز ۱۴۰۲ گفت: با توجه به موقعیت شهرستان و قرار گرفتن در شاهراهای اصلی، پنج امتیاز برای ارزیابی اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در نظر گرفته شده که کاهش تصادفات به‌عنوان اولین امتیاز باید موردتوجه اعضای ستاد و نهادهای مرتبط قرار بگیرد.
او بیان کرد: راه‌اندازی کمپین ۳۰_۶۰ که بیشترین تصادفات در این نقاط اتفاق می‌افتد و ادارات امور عشایر، راهداری، پلیس راهور و میراث‌فرهنگی باید رصد و عملیاتی کنند.
فرماندار فردوس ادامه داد: شهرداری‌ها به‌عنوان کمیته امور شهرداری‌های ستاد خدمات سفر با زیباسازی و نصب المان‌های نوروزی و اجرای برنامه‌ها و …نقش ویژه در معرفی ظرفیت‌های شهرستان دارند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیشترین استفاده مسافران از پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری خواهد بود، رعایت نظافت و موارد بهداشتی و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های سطح شهرستان باید مدنظر قرار بگیرد.
روشن با اشاره به راه‌اندازی سامانه جانا و تحلیل و بررسی آمارهای ستاد خدمات سفر توسط مقامات استانی و کشوری، بر ثبت به‌موقع آمار و داده‌های اطلاعاتی مربوط به ستاد خدمات سفر شهرستان توسط ادارات مرتبط (میراث‌فرهنگی، راهداری، تعزیرات حکومتی، پلیس راهور، شبکه بهداشت، امور عشایر و …) در سامانه جانا تأکید کرد.
او همچنین بر آماده‌سازی جاذبه‌های گردشگری برای استقبال و بازدید گردشگران، نصب بنرهای راهنمای مسافران، ستادهای اسکان و بازارچه‌های نوروزی، تأمین اقلام اساسی موردنیاز گردشگران، نظارت بر رعایت نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و کمپ‌های گردشگری و … نیز تأکید کرد.
در این جلسه اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار عنوان کرد: با توجه به اینکه فردوس در مسیر زائران مشهدالرضا (ع) واقع شده ساماندهی ورودی‌های شهرستان، نظافت و جمع‌آوری پسماندها و …در اولویت شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط باشد.
اکبری همچنین گفت: در ایام نوروز کلیه ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان ضمن انجام تمهیدات لازم و اجرای مصوبات در آمادگی کامل باشند.
کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی خدمات سفر و مصوبات جلسات قبلی ستاد، بر همکاری اعضای ستاد در اجرای مصوبات تا حصول نتیجه تأکید کرد.
شبنم‌زاده همچنین گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان، با حمایت فرماندار و معاون عمرانی و با همکابرای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان تعداد ۷ نیروی راهنمای مسافران جذب و آموزش‌های لازم داده شده و در محل ابنیه تاریخی نیز حضور خواهند داشت.
او ادامه داد: تعداد ۲۰ هزار بروشور معرفی ظرفیت‌های شهرستان و مراکز گردشگری به همراه با درج نقشه گردشگری شهرستان چاپ و در این ایام بین مسافران توزیع خواهد شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا