گردشگری

استاندار خراسان جنوبی: ۳۰ نقطه استراحتگاه موقت در مسیرهای خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۰ نقطه استراحتگاه موقت باید در مسیرهای استان راه‌اندازی شود که تاکنون ۹ نقطه ایجاد شده اما انتظار است تا یک فروردین‌ماه همه استراحتگاه‌ها فعال شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد خدمات سفر استان گفت: یکی از عوامل موثر در عملکرد خدمات ستاد سفر همین موضوع استراحتگاه‌های موقت بوده و باید به آن توجه شود.
استاندار خراسان جنوبی همچنین بر استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح جاده‌های استان تاکید کرد و ادامه داد: در شهرهای خراسان جنوبی به ازای هر هشت هزار نفر یک پایگاه اورژانس داریم که وضعیت نسبت به استاندارد کشوری بهتر است.
قناعت با بیان اینکه مسئولان باید همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری طرح‌های نوروزی و خدمات سفر را مدنظر داشته باشند، افزود: مجموع نظرات باید منجر به رفع مشکلات مردم شود و انتظار داریم سطح تعاملات مدیران برای خدمات سفر بیشتر شود.
او تصریح کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت از جمله موارد کلیدی در خدمات سفر برای استان است که اگر نادیده گرفته شود اثر مطلوب خود را نخواهد داشت لذا دستگاه‌های متولی باید در خصوص ۳۴ نقطه تصمیم و مشکلات سوخت، آرد، برق و آب رفع و تا فردا صبح تمام سیاه چادرها فعال شود.
قناعت با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری فرمانداران برای استقرار سیاه چادرها افزود: پیش‌بینی و استقرار جرثقیل بین راه‌های استان و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی هم باید مورد توجه فرمانداران باشد.
او گفت: برپایی بازارچه‌های دستی و فعال شدن نمازخانه‌های بین راهی برای صرف افطار و اقامه نماز مسافران هم مورد انتظار است.
استاندار خراسان جنوبی به اشاره به سامانه جانا عنوان کرد: خدمات ارائه شده باید به صورت دقیق و با در نظر گرفتن زمان در این سامانه ثبت شود تا محور تصمیم گیری‌ها باشد.
او افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده در خصوص تامین، توزیع و ذخیره سازی کالاهای اساسی گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ هیچ مشکلی نداریم.
قناعت ادامه داد: در خصوص تامین سیب، پرتقال و خرما هم مشکلی نداریم، همچنین ۲۴۰ تن آرد برای مدیریت عرضه نان در ماه مبارک رمضان و عید نوروز به شهرستان‌ها اختصاص یافته و همچنین ۳۰ تن آرد برای سیاه چادرها تامین شده است.
او با اشاره به تدابیر انجام شده و تخصیص اعتبار در خصوص کاهش قیمت میوه شب عید عنوان کرد: این امر موجب شده که قیمت میوه از سایر استان‌ها پایین تر باشد و با کیفیت مطلوب به مردم عرضه می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با تزریق ۱۰ میلیارد ریال، تخفیف ۳۰ درصدی برای میوه شب عید اعمال و باعث شده که سیب درختی با قیمت ۲۰۰ هزار ریال به دست مصرف کننده برسد.
او یادآور شد: قیمت سیب درختی ۵۰ درصد پایین‌تر از دیگر نقاط کشور در ۳۰ نقطه مرکز استان در حال توزیع است.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم گفت: ۹۱۶ روستای دارای دهیاری استان آماده استقبال مسافران نورزی است و ۱۶ روستا هدف گردشگری هستند.
حسین هاشمی عنوان کرد: تاکنون ۱۳ نقطه از ۲۳ روستا سیاه چادر نصب شده است و این آمار به ۳۴ نقطه افزایش خواهد یافت تا با نصب سیاه چادر از مسافران نوروزی پذیرایی شود.
او افزود: از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر در این نقاط توقف داشته‌اند که باید به صورت مطلوب خدمات‌دهی انجام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم گفت: تمامی المان‌های ورودی که به انگلیسی بوده برچیده و المان های فارسی جایگزین شده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا