میراث‌فرهنگی

برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف در استان اجرا خواهد شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 در جلسه شورای اداری اداره کل گفت: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی‌ تاریخی استان به‌منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر آن‌ها است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در محل باغ و عمارت جهانی اکبریه، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیا بناهای تاریخی در سطح استان، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات طراحی و اسکیس، تقدیر و تجلیل از میراث‌بانان و گنجینه‌های زنده بشری را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته در استان است.
شاه‌وردی، برگزاری نمایشگاه‌های قبل و بعد از مرمت بناهای تاریخی، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، برگزاری نشست تخصصی با انجمن‌های میراث‌فرهنگی، برگزاری کارگاه بازآموزی راهنمایان گردشگری حوزه تاریخی-فرهنگی، کارگاه باستان‌شناسی تجربی همراه با سفالگری برای کودکان، برگزاری تور آشنایی‌سازی با بافت‌ها و بناهای تاریخی استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازدید علمی و آشناسازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از جاذبه‌های تاریخی استان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته دانست.
او اظهار امیدواری کرد: که با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، زمینه‌های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان فراهم شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا