صنایع‌دستی

عقد تفاهم‌نامه فی ما بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با بنیاد علوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل و بنیاد علوی در راستای پیاده‌سازی پروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی در استان خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای مشارکت و همکاری در پیاده‌سازی پروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی در استان خراسان جنوبی با ظرفیت 300 نفر در شاخه‌های نساجی سنتی، گلیم، دوخت‌های سنتی و پشم‌ریسی مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بنیاد علوی منعقد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: محدوده اجرایی این تفاهم‌نامه شهرستان‌ها بیرجند، قاین، خوسف و سایر شهرستان‌های دارای ظرفیت استان است.
شاه‌وردی گفت: پروژه «ملی اشتغال حامی» در قالب «مگا پروژه توسعه رسته صنایع‌دستی» با رویکرد اشتغال صبح روز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت رسمی آغاز شد و در فاز اول پروژه برای دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و ایلام اشتغال ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه با شرکت پویندگان دستباف‌های داری و دستگاهی، طرف قرارداد شرکت بازرگانی توسعه تجارت زرفام‌کیش و به‌منظور توسعه زنجیره ارزش رشته صنایع‌دستی با رویکرد ایجاد اشتغال منعقد شد و آموزش، برندسازی و تجاری‌سازی محصولات، طراحی و خلق ایده‌های نوآورانه و خلاقانه مطابق باسلیقه و نیاز بازارهای هدف داخلی و خارجی و تأکید بر توسعه بازار فروش محصولات، انجام مطالعات پژوهشی، کاربردی و بسته‌بندی مناسب محصولات ازجمله محورهای پروژه مذکور است.
شاه‌وردی ادامه داد: در این پروژه براساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط معاونت صنایع‌دستی وزارت، ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. با توجه به تعدد و پراکندگی رشته نساجی سنتی و ریسندگی الیاف در مناطق مختلف کشور گروه رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در اولویت قرار گرفت و مجری از طریق برگزاری دوره‌های آمورش عمومی و تخصصی و زمینه‌های حمایت از فعالان این حوزه، اقدام به ایجاد دوهزار فرصت شغلی مولد و پایدار در زنجیره ارزش منسوجات سنتی و بافته‌ها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، ایلام و سیستان و بلوچستان خواهد کرد.
او گفت: بر اساس توافق انجام‌شده، شورای راهبردی متشکل از نمایندگان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بنیاد علوی ضمن انجام نظارت‌های مستمر و دوره‌ای، به‌منظور سرعت بخشیدن و تسهیلگری در عملیاتی نمودن محورهای پیش‌بینی شده، تمام فرآیندها و برنامه‌های پیش‌بینی شده را کنترل و نظارت خواهند کرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا