گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان: بیش از ۴۴ هزار گردشگر وارد خراسان جنوبی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ۱۷ اسفند تاکنون بیش از ۴۴ هزار گردشگر و مسافر به استان وارد شدند که حدود ۲۰ هزار نفر در فضاهای اقامتی و مابقی گردشگران در کمپ‌های شهری اسکان داشتند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی عصر روز چهارشنبه 24 اسفندماه 1401 در اولین رویداد استانی میزبانان شایسته که ویژه گردشگران و عوامل ستاد خدمات سفر برگزار شد بیان کرد: ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در سطح استان مشغول خدمات‌رسانی هستند و بیش از ۳۴۵ المان نوروزی توسط شهرداری‌ها در فضاهای شهری آماده‌ شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: همه ظرفیت‌ها در پایانه‌های مسافری و حمل بار در آمادگی کامل به سر می‌برند و بیش از ۷۶۲ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل مسافر آماده خدمات‌دهی به گردشگران هستند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ هزار بروشور در جهت معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری استان آماده شده که توزیع خواهد شد.
او با اشاره به اینکه غرفه‌های صنایع‌دستی در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده اظهار داشت: نوروزگاه و بازارچه صنایع‌دستی مانند گذشته در باغ و عمارت جهانی اکبریه با برنامه‌های متنوع پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.
شاه‌وردی عنوان کرد: ۱۵ بیمارستان استان هم آمادگی کامل دارند تا در مواقع بروز حوادث و بیماری‌ها خدمت‌رسانی کنند.
او ادامه داد: تا امروز طبق آمارهای ثبت شده در سامانه جانا از ۱۷ اسفند سه فوتی در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم که به نظر می‌رسد به این مقوله باید توجه بیشتری شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: تلاش شده با احداث چادرهای عشایر در بیش از ۳۰ نقطه استان فضایی برای استراحت موقت مسافران ایجاد کنیم.
او گفت: ۱۳ بنای تاریخی در تملک دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که با دستور استاندار زمینه بازدید مسافران از آن‌ها در پیک سفرها فراهم شده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا