مدیرکل

برگزاری اولین جلسه کمیته فرهنگی و گردشگری جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی

برگزاری اولین جلسه کمیته فرهنگی و گردشگری جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی
اولین جلسه کمیته فرهنگی و گردشگری جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و با حضور اعضای کمیته برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی مدیر کل استان در این باره گفت: جشنواره ملی زرشک با هدف کمک به اقتصاد و معیشت کشاورزان زرشک کار استان که ۴۰ هزار خانوار هستند و همچنین رونق گردشگری کشاورزی در استان برگزار می‌شود..
او گفت: این جشنواره در فصل برداشت زرشک از اواسط مهر تا نیمه آبان برگزار می شود که به فراخور شهرستان‌هایی که درگیر این محصول هستند یک روز به هر شهرستان اختصاص داده خواهد شد.
شاه وردی افزود کمیته فرهنگی و گردشگری این جشنواره ملی در ایام برگزاری جشنواره و همچنین در کل زمان برداشت زرشک فعالیت های گسترده ای را در دستور کار قرار داده است که مهمترین آن ایجاد شرای مناسب برای حضور گردشگران داخلی و خارجی و خانواده ها می باشد.
او گفت تورهای گردشگری خانواده محور و کودک محور در ایام فصل برداشت زرشک در سطح استان برنامه ریزی می شود و امیدواریم با برگزاری موفق این جشنواره ملی، شاهد رونق اقتصاد گردشگری و اقتصاد جوامع محلی در استان باشیم.
مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و دبیر جشنواره نیز در این جلسه گفت: محصول زرشک یکی از محصولات استراتژیک استان است که نقش اساسی در توسعه اقتصادی استان دارد. وی بیان کرد: مهمانانی از داخل و خارج کشور به این جشنواره دعوت شده اند و دستگاه های اجرایی مرتبط با جشنواره نیز حضور فعال دارند. دکتر جعفری توسعه گردشگری کشاورزی ، بهره وری و بازاررسانی را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا