گردشگری

آمادگی نهبندان در اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: زائرسراها، اقامتگاه‌ها، بوم گردی‌ها و مهمان‌پذیرهای نهبندان در ایام نوروز آماده اسکان ۵ هزار و ۴۰۰ مسافر است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، ایروانی فرماندار شهرستان نهبندان گفت: شهرستان نهبندان در جنوبی‌ترین نقطه استان خراسان جنوبی قرار گرفته و ۲۶ هزار کیلومتر هم وسعت دارد.
فرماندار شهرستان نهبندان بابیان اینکه این شهرستان دارای سه بخش سرداران، شوسف و مرکزی است، افزود: این شهرستان دارای جاذبه‌ها و موقعیت‌های گردشگری بسیار زیاد و زیبا است و جا دارد که این جاذبه‌ها معرفی شود.
ایروانی نهبندان را سه‌راهی بین سه استان بزرگ کشور سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی معرفی کرد و ادامه داد: نهبندان شاهرگ ارتباطی بین استان‌ها است و جاذبه‌هایی دارد.
فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به جاذبه‌های شاخص نهبندان، بیان کرد: آسباد‌های نهبندان مهم‌ترین سازه خشت و گلی این شهرستان محسوب می‌شود که جاذبه بسیار خوبی برای گردشگری است، قلعه نهبندان و مسجد تاریخی گلستان و موزه مردم‌شناسی و یا مدرسه تاریخی هدایت ازجمله آثار تاریخی این شهرستان محسوب می‌شود.
او با اشاره به آثار طبیعی شهرستان نهبندان هم گفت: در تالاب کجی سالانه شاهد مهاجرت پرندگان زیادی هستیم و جذابیت بسیار خوبی برای گردشگران است، جنگل بنه احمدشاهی نهبندان، کویر دهسلم، بیابان لوت و کوه‌های مریخی در نقطه غربی نهبندان همه از جذابیت‌های این شهرستان هستند.
ایروانی در ادامه بابیان اینکه از ابتدای اسفندماه ستاد نوروزی خدمات سفر در شهرستان تشکیل شده است، عنوان کرد: برنامه‌های کمیته‌ها تنظیم شده تا در ایام نوروز خدماتی ارائه شود.
او تصریح کرد: ۵ هزار و ۴۰۰ اسکان شبانه‌روزی در زائرسراها، اقامتگاه‌ها، بوم گردی و مهمان‌پذیرها در نهبندان و در ایام نوروز خواهیم داشت، همچنین دو بازارچه و ۱۵ غرفه تراش سنگ، گلیم‌بافی، جاجیم، زیورآلات سنتی و ۴ بازارچه موقت در مسیر‌های پرتردد مسافران در روستای دهسلم، مزار سید علی و مزار سیدناالحسین راه‌اندازی خواهد شد.
فرماندار نهبندان گفت: مسافران نوروزی ۱۴۷ کیلومتر راه ارتباطی و شریان اصلی کشور را در نهبندان می‌گذرانند و برنامه‌ریزی شده تا ۴ سیاه چادر عشایری در این مسیر‌ها با هدف استراحت موقت مسافرین راه‌اندازی می‌شود.
ایروانی با بیان اینکه برنامه راه‌اندازی جشن‌های خیابانی از برنامه‌های ستاد سفر نهبندان است، ادامه داد: از یک روز قبل از عید در مسیر تردد مسافران و در سطح شهر نهبندان وشوسف این برنامه اجرا می‌شود.
او گفت: شهرستان نهبندان آمادگی استقبال از مسافرین نوروز را دارد، چون تردد از مسیر این شهرستان طولانی خواهد بود پیشنهاد می‌شود مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری شهرسان دیدن کنند تا این مسیر خسته کننده نباشد.
گفتنی است بیش از ۱۰ هزار بروشور تبلیغاتی آثار و جاذبه‌های شهرستان جهت معرفی شهرستان توزیع می‌شود، همچنین کمیته نظارت بر مراکز خدماتی فعالیت خود را از ۱۵ اسفند شروع و به صورت مستمر با دستگاه‌های نظارتی انجام وظیفه خواهند کرد.
روستا‌های هدف گردشگری از جمله خونیک پایین، خوانشرف، دهسلم، چهار فرسخ و … آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا