گردشگری

هدف از اقدامات ستاد خدمات سفر ایمن‌تر شدن جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف از اقدامات ستاد خدمات سفر، ایمن‌تر شدن جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده بابیان این مطلب در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خاطرنشان کرد: مهم این است که در طول بازه زمانی یک‌ماهه اجرای طرح نوروزی، همه ظرفیت‌های استان باید بسیج شده و برای خدمت به مردم در اختیار ستاد اجرایی خدمات سفر قرار گیرند تا سفری ایمن‌تر و نوروزی شاداب‌تر را تجربه کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهار دستگاه امدادی پلیس راهور، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جمعیت هلال‌احمر و اورژانس به‌عنوان اعضای اصلی ستاد می‌باشند، تصریح کرد: باید باهم افزایی مثبت بین دستگاهی، ستاد اجرایی خدمات سفر استان، همچون سال گذشته موفق عمل کند.
عباس‌زاده از شرایط حاکم بر محورهای مواصلاتی استان گفت و اظهار داشت: در صورت نیاز با بهره‌گیری از سامانه مدیریت بحران، در محورهای مواصلاتی استان برای رانندگان، پیامک هشدار ترافیکی یا هشدار نارنجی و… ارسال خواهد شد.
او افزود: به دلیل اهمیت موضوع، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز بنرهای هشداردهنده ترافیکی خلاقانه و هنرمندانه‌ای را در محورهای مواصلاتی استان نصب خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان و شهرداران می‌بایست برای استراحت مردم محل‌هایی را در طول محورهای مواصلاتی استان جانمایی کند و خدمات سفر در مسیر جاده‌ها به نحو مقتضی ارائه شود تا در صورت بروز حادثه به‌سرعت پیگیری شود.
معاون استاندار متذکر شد: ازآنجایی‌که بخش عمده‌ای از مسافرین نوروزی استان را زوار مشهد مقدس تشکیل می‌دهند، لذا بیشتر مسافرت‌ها از تعطیلی نیمه شعبان آغاز شده و قبل از شروع ماه مبارک رمضان به پایان خواهد رسید اما این ستاد در طول یکماه برای ارائه خدمت به مسافرین نوروزی آمادگی لازم را خواهد داشت.
عباس‌زاده با تأکید بر ضرورت آماده بودن مجتمع‌های بین‌راهی، اظهار داشت: سیاه‌چادرهای عشایری، بازارچه‌های صنایع‌دستی، نانوایی‌ها، چادرهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، امکانات رفاهی و … در طول جاده‌های کویری برای توقف و استراحت مسافرین نوروزی جانمایی و توسط دستگاه‌های مرتبط مستقر خواهند شد.
او گفت: گروه‌های امدادی استان در هشت نقطه مجتمع رفاهی زمرد شرق در محور نهبندان – سربیشه، گردنه ثمن شاهی در محور بیرجند – قاین، ده محمد در محور طبس- عشق‌آباد –بردسکن، دیگ رستم در محور دیهوک – راور، سه‌راهی شهید زارع در محور فردوس-بشرویه – دیهوک و سه‌راه جعفری در محور طبس- اصفهان به‌صورت تجمیعی مستقر خواهند شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا