گردشگری

برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای خدمات اسکان و رفاه گردشگران و مسافران در ایام نوروز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی استان برای خدمات اسکان و رفاه گردشگران و مسافران در ایام نوروز خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی در جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه استان که با حضور اعضای این کمیته روز چهارشنبه 16 اسفندماه 1402 برگزار شد، گفت: به‌منظور رعایت حقوق مسافران و همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت آن‌ها، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری همچون هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش در تمامی شهرستان‌ها، در ایام نوروز فعال خواهند بود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه این جلسه باهدف بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن و ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران برگزار شده است، ادامه داد: تمامی اطلاعات ظرفیت‌های اسکان شامل آدرس، تلفن، مدیریت، وضعیت پذیرش و دیگر اطلاعات مورد نیاز مسافران، باید کاملاً به‌روز باشد و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.
عربی افزود: با توجه به اینکه ارزیابی و کنترل سطح خدمات ارائه‌شده به گردشگران در طول سال از اولویت‌های مهم این اداره‌کل است، با نظارت مستمر بازرسین استان و رعایت ضوابط و مقررات و ارتقا سطح ارائه خدمات در مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کرده و سفر خوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.
او گفت: مجموع کل واحدهای اقامتی استان 137 واحد شامل 15 مهمانپذیر، 10 هتل، 6 خانه مسافر، 86 اقامتگاه بوم‌گردی، 24 کمپ،اردوگاه و مجتمع ها است و مجموع کل اتاق‌های اقامتی استان 981 مورد با 2945 تخت‌ها- کف‌خواب است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: صفحه اختصاصی ستاد سفر استان به آدرس https://sk.mcth.ir/safar طراحی شده که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.
عربی از اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه استان خواست اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران مربوط به کمیته خود را برای بارگذاری در این سایت به روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تحویل دهند.
در این جلسه اعضاءکمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گزارشی از وضعیت اسکان ارایه دادند که شامل آمادگی 41 امامزاده فعال برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح استان، 13 پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل 123 مدرسه با 860 کلاس درس و 304 نفر عوامل اجرایی فعال آموزش و پرورش در ایام نوروز،برپایی 40 کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش 15 تا 20 هزار نفر در روز،آمادگی 8 مجتمع بین راهی و برپایی پویش‌هایی از قبیل پویش نان رایگان، افطاری ساده، چایخانه حضرت و … توسط آستان قدس رضویی بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا