میراث‌فرهنگی

اولین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان طبس برگزار شد

اولین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس در محل سالن شهید رجائی فرمانداری ویژه طبس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سید احمد حقانی ثانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه طبس گفت: در این جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل این انجمن رو در شهرستان خواهیم داشت و از ظرفیت‌های این نهاد استفاده خواهیم کرد. تشکیل انجمن بخش‌ها نیز توسط بخشداران انجام خواهد شد.
محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس، هدف از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی را صیانت از میراث‌فرهنگی و توسعه و پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: ما در سطح شهرستان بیش از 450 اثر شناسایی شده داریم که 64 اثر ثبت آثار تاریخی، 12 اثر ثبت میراث طبیعی و 8 اثر ثبت آثار معنوی شده‌اند که مجموعاً 84 اثر بنام شهرستان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است. از مجموع 14 روستای هدف گردشگری استان، 7 روستا را در شهرستان طبس داریم که هنوز روستاهایی هست که دارای قابلیت تبدیل شده به هدف گردشگری را دارند..
عرب ضمن قرائت لیست اعضای حقوقی و شرح وظایف انجمن گفت: علاوه بر اعضای حقوقی و 5 نفر عضو حقیقی که امروز مشخص خواهند شد، متناسب با موضوع جلسه و تصویب اعضا، می‌توانیم از حضور فعالین و صاحب‌نظران بنا به موضوع موردبحث در جلسات به‌عنوان میهمان استفاده کنیم.
رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس پس از استماع پیشنهاد‌ها و نظرات اعضای انجمن به اهمیت بحث تشکیل انجمن اشاره کرد و تشکیل انجمن را ضروری دانست.
رحیمی گفت: در خصوص تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی نکاتی که مطرح است در تصمیم‌گیری‌ها و اهداف انجمن، مشارکت مردمی را مدنظر قرار دهیم و نکته‌ای که مطرح است بحث انتخاب اعضای حقیقی انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان است که اعضای اصلی نفرات پیشنهادی خود را با رعایت این موضوع که در حوزه فعالیت و هدف انجمن فعالیت داشته باشند به میراث فرهنگی معرفی کنند و در جلسه بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری و رای‌گیری خواهد شد.
او بیان کرد: انجمن‌ها و سمن‌های مردمی بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان هستند که ان شاءالله با تشکیل جلسات انجمن و با همکاری و همیاری کلیه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت صیانت و حفاظت از میراث‌فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری قدم‌های مثبتی برداشته شود.
از جمله مصوباتاین جلسه: معرفی اعضای حقیقی پیشنهادی برای عضویت در انجمن میراث‌فرهنگی توسط اعضاء به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، عضویت آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع در انجمن و عضویت مدیریت ژئو پارک در انجمن بود.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا