صنایع‌دستی

شروع عملیات اجرایی ساختمان مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: عملیات اجرایی ساختمان مرکز آموزش صنایع‌‌دستی شهرستان طبس آغاز شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: مرکز آموزش صنایع‌دستی طبس در زمینی به مساحت 1380 مترمربع و با زیربنای 500 مترمربع در یک طبقه و با اقتباس از معماری بومی منطقه و به شکل سنتی طراحی و در حال اجرا است که امسال از محل اعتبارات استانی، حصارکشی محوطه کارگاهی و تخلیه مصالح، ریگلاژ، اجرای بتن مگر و اجرای قسمتی از فنداسیون پروژه به مساحت 120 مترمربع انجام شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: تکمیل این پروژه نگاه ویژه شهرستان و استان را می‌طلبد که خوشبختانه امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده و همپنین پیگیری‌هایی برای تخصیص اعتبارات ملی از طریق اداره‌کل استان صورت گرفته است که ان شاءالله با تخصیص اعتبارات این پروژه مهم زیرساختی در حوزه صنایع‌دستی شهرستان هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
عرب افزود: صنایع‌دستی طبس بسیار هنرمندانه است و زیبایی هر شهری به همین صنایع‌دستی و سوغات و گردشگری آن شهر است. که از مهمترین صنایع‌دستی شهرستان می‌توان به گیوه سنتی خاص طبس که در مسیر توسعه قرار گرفته، سینی‌های مسی که عمدتاً با طرح نخل و پلیکان و طرح‌های ظریف و مینیاتوری و به شیوه مخصوص طبس قلم‌زنی شده، حصیربافی از برگ‌های نخل، فرش دستبافت، سبدبافی، مس‌گری، حوله بافی، انواع گلیم، سفال و سرامیک، تولیدات چرمی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و … اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا