گردشگری

حضور همکاران اداره قاینات در آخرین چهارشنبه سال برای پیش‌گیری از آسیب به آثار تاریخی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: همکاران اداره قاینات در آخرین چهارشنبه سال برای پیش‌گیری از آسیب به آثار تاریخی حضور فعال داشتند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: چهارشنبه‌سوری از جشن‌های ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبه اسفند، تا پس از نیمه‌شب، برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است. این جشن، نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات در ادامه گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر این جشن ملی به محلی برای انفجار انواع و اقسام ترقه‌ها و وسایل آتش‌بازی خطرناک تبدیل شده که آن را از یک جشن سنتی تاریخی به بالماسکه‌ای از صدای ناهنجار انفجار همراه با احتمال آسیب‌های جبران‌ناپذیر به خود، اطرافیان و اماکن شده است.
عباس‌زاده ادامه داد: با این شرایط، برنامه‌ریزی برای حفاظت ویژه از آثار تاریخی، به ضرورتی مهم تبدیل می‌شود. با مکاتبه و هماهنگی که با همکاران جان‌برکف انتظامی و هم‌چنین فرمانداری شهرستان به‌عنوان رئیس شورای تأمین، با حضور همکاران در محل اداره، موزه‌ها، تعیین تیم سیار و استقرار در برخی آثار به‌ویژه بنای تاریخی بوذرجمهر قاینی که احتمال آسیب‌رسانی به آن بود، خوشبختانه با کنترل شرایط، از وقوع حادثه جلوگیری شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا