مدیرکل

پیام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به مناسبت “روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی”

به نام خدا
“کشور بزرگ و ملت عظیم‌الشأن ما علاوه برجهات تاریخی و فرهنگی و میراث بسیار گران‌قیمتی که از گذشته دارد، خود او آفریننده افتخارات و ارزش‌هاست.” مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
میراث فرهنگی یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور است و حفظ میراث فرهنگی، وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است آثار به‌جامانده از قلب تاریخ، میراث گران بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه‌بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت‌ها ارزش می‌نهد.
استان خراسان جنوبی با موقعیت جغرافیای خاص، فرهنگ تمدن غنی و بافت بومی و جاذبه‌های طبیعی و بکر و با ثبت ۵ اثر جهانی، هزار و ده اثر ملی، دو هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی‌شده یکی از استان‌های با پیشینه‌ی کهن در ایران است و همچنین پرونده ثبت کاروانسراها و آسبادهای استان جهت ثبت در میراث جهانی یونسکو آماده هستند. وجود پدران علم، دانشمندان و فرهیختگان بنام، سرمایه‌های بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی و کشور محسوب می‌شود و باید برای معرفی این میراث ارزشمند به نسل‌های آینده همت گماشت.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی»، آغاز هفته میراث فرهنگی را به‌تمامی همکاران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان و همچنین مردم بافرهنگ و عزیز استان تبریک عرض نموده، آرزومندم در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث فرهنگی این مرزوبوم به مردم، بیش‌ازپیش موفق و مؤید باشیم.

هادی شاه‌وردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا