گردشگری

جلسه آموزشی و توجیهی مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان طبس با حضور اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: جلسه آموزشی، هماهنگی و توجیهی برای مدیران تأسیسات و فعالین گردشگری شهرستان طبس با حضور اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب نکاتی در مورد ظرفیت‌های متعدد و متنوع شهرستان در حوزه گردشگری ارائه داد و گفت: گردشگری صنعت نوپایی است که در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بشدت آسیب دید.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: مجموعاً حدود 70 واحد گردشگری شامل: 38 اقامتگاه بوم گردی، 2 هتل، 3 مجتمع گردشگری تفریحی، اقامتی و پذیرایی، 6 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، 13 رستوران و سفره‌خانه سنتی و 8 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آماده خدمات‌دهی هستند؛ و ظرفیت اسکان 1856 نفر در شبانه‌روز در واحدهای اقامتی پیش‌بینی شده است.
عرب بیان کرد: گردشگران ملزم به رعایت قوانین و احترام به فرهنگ جامعه میزبان هستند و مدیران مجموعه‌های گردشگری حتماً تذکر لسانی و نصب پیام‌های مرتبط را مدنظر داشته باشند.
او گفت: همکاری و همراهی تأسیسات گردشگری با نیروی انتظامی مورد تأکید ماست.
حجت‌الاسلام محمدی امام‌جمعه شهرستان طبس گفت: میراث‌فرهنگی ریشه در تاریخ و اعماق انسان‌ها دارد و موضوع سیر و سیاحت، گردش و تفریح با انسان‌ها اجین شده است و مقام معظم رهبری موضوع گردشگری را یک مساله اشتغال‌زا معرفی کردند. امام‌جمعه شهرستان طبس افزود: گردشگری اگر پیوست فرهنگی داشته باشد روزی حلال را به دنبال خواهد داشت و این امر با عزم راسخ ممکن است، طبس به دارالمؤمنین معروف است 223 شهید دارد، تدین مردم در عاشورا، محرم، صفر و… زبانزد است. برنامه و هماهنگی باید برای توسعه گردشگری و سالم‌سازی آن باشد، بعضی می‌خواهند تصور ایجاد کنند که ما با گردشگری مشکل داریم در حالیکه ما به دنبال توسعه گردشگری سالم و استفاده از ظرفیت‌های آن هستیم. کسی که به‌عنوان مسافر و میهمان به‌جایی سفر می‌کند نباید به خودش اجازه دهد که به فرهنگ و تمدن مردم توهین کند.
علی اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گفت: شهرستان طبس به‌عنوان عروس کویر شناخته می‌شود، باوجود آسیب‌ها و کارشکنی‌های که دشمن برای مردم در نظر گرفته، اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر مانند جریان خون در یک پیکر است و سهل‌انگاری در این مساله موجب مرگ تدریجی خواهد شد، رونق کسب‌وکار بستگی به امنیت و امنیت هم از طریق امربه‌معروف محقق می‌شود، با عنایت به فرارسیدن نوروز بعضی گروه‌ها اقدام به برگزاری تور به‌صورت غیرمجاز می‌کنند و باعث آسیب می‌شود که از ورود تورهای غیرمجاز جلوگیری خواهیم کرد، انتظار داریم امسال سالی متفاوت و سفر خوشی را برای مسافران فراهم کنیم.
سرهنگ مریمی فرماندهی نیروی انتظامی بر رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قوانین و مقررات روشن هست و باید به‌عنوان تکلیف قانونی انجام دهیم، ارتباط نزدیک مدیران واحدهای گردشگری با نیروی انتظامی، رعایت کلیه شئونات اخلاقی و اسلامی توسط کارکنان اقامتگاه، تذکر به گردشگران نسبت به رعایت شئونات اسلامی، رعایت موارد امنیتی و حراست از اموال مسافرین مورد تأکید است.
سرهنگ مهریان جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گردشگری را صنعت اشتغال‌زا خواند که طبس ظرفیت‌های زیادی در این زمینه دارد و امیدواریم صنعت گردشگری برکت پیدا کند و هرچه درآمد از گردشگران برای همشهریان می‌آید تبدیل به برکت شود، آمران امربه‌معروف طبق قانون و دستور ریاست ستاد در ایام نوروز فعال خواهند بود و در مناطق گردشگری حضور خواهند داشت و تذکر لسانی را انجام خواهند داد و مدیران واحدهای گردشگری نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا