صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وارد بیرجند شد

معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هدف اصلی از این سفر دو روز بازدید از ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست و سنگ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند است.
مریم جلالی در نخستین روز حضور در خراسان جنوبی با سفر به شهرستان خوسف از روستای خور و کارگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و کارگاه مله‌بافی شهر خوسف بازدید خواهد کرد.
بازدید از روستای خراشاد بیرجند به عنوان تنها روستای ثبت جهانی خراسان‌جنوبی در هنر مله‌بافی نیز از دیگر برنامه‌های معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور در استان است، که پیش‌بینی شده است.
سال ۲۰۱۸ روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند برای تولید محصولات نساجی سنتی و حوله‌بافی با نام روستای جهانی توبافی در فهرست روستاهای جهانی صنایع دستی ثبت شد.
ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست و سنگ با حضور صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور از ۲۹ آبان تا سوم آذر در قالب ۲۱۴ غرفه میزبان علاقمندان است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا