گردشگری

بررسی روند اجرایی طرح‌های گردشگری شهرستان سرایان

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: «روند اجرایی تعدادی از طرح‌های گردشگری در حال ساخت و متقاضی تسهیلات شهرستان سرایان با حضور مسئول دایره تسهیلات اداره‌کل استان بررسی شد.»
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: «گردشگری یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که منجر به جابجایی مردم به کشورها یا مکانهایی خارج از محیط معمول زندگی آنها برای اهداف شخصی یا تجاری می شود. همه ما در دوره‌های مختلف زندگی تجربه گردشگر بودن را در ابعاد کوچک با سفر حداقل یک روزه داشته‌ایم. با وجود گستردگی درک ما از این مفهوم، تعریف گردشگری کار ساده‌ای نیست »
رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان افزود: «گردشگری در حد وسیعی اشتغال ایجاد می‌کند و یکی از بزرگترین صادرات نامرئی جهان را تشکیل می‌‌دهد. جاذبه‌‌های گردشگری به لحاظ منابع طبیعی، فرهنگی، باستانی، مذهبی و …. از توانمندی بسزایی در جذب گردشگران برخوردارند. با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این صنعت و نیز با حفظ مزیت‌های رقابتی می‌توان از این بخش کسب درآمد کرد. نکته حائز اهمیت این است که گردشگری نسبت به سایر صنایع از لحاظ سرمایه‌گذاری احتیاج به منابع درآمدی و منابع ارزی کمتری دارد و به نسبت سرمایه‌گذاری انجام شده منافع و درآمدهای بیشتری را در مقایسه با سایر بخش‌ها ایجاد می‌کند.»
عرب گفت: «تاسیسات گردشگری شهرستان از یک مورد در سنوات گذشته به 17 مورد افزایش یافته و درحال حاضر 8 پروژه و طرح جدید که عمدتاً بوم‌گردی هستند در حال اجرا هستند، برای 6 طرح موافقت اصولی صادر شده و درحال طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم هستند و اقامتگاه بوم گردی جمکرد با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی و مجموعه پذیرایی و اقامتی رویال سرایان با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی در مراحل نهایی تجهیز و تکمیل و آماده افتتاح هستند.»
رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان به همراه روح ا…حاجی پور مسئول دایره تسهیلات استان از بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی کویری در کویر سه قلعه، اقامتگاه بوم‌گردی هروی سه قلعه، واحدهای اقامتی و پذیرایی مجتمع خدماتی رفاهی رویال سرایان، اقامتگاه بوم‌گردی محمدنیا سرایان، اقامتگاه بوم‌گردی رمضانی روستای بنی خانیک، اقامتگاه نادری روستای نرم، اردوگاه و مجتمع گردشگری سردِه در منطقه گردشگری زابر و اولین مجموعه گردشگری کشاورزی شهرستان با عنوان زمزم، بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران قرار گرفتند و راهنمایی لازم صورت گرفت.
همچنین بصورت سر زده از 3 کارگاه صنایع‌دستی که از تسهیلات تبصره 18 استفاده کرده‌اند، بازدید شد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان سرایان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان سرایان
دکمه بازگشت به بالا