گردشگری

متخصص طب سنتی ایران مطرح کرد: خراسان جنوبی مأمنی خوب گردشگری سلامت

متخصص طب سنتی ایران با اشاره به وجود اقلیم چهارفصل و گیاهان دارویی منحصربه‌فرد خراسان جنوبی، گفت: این استان مأمنی خوبی برای گردشگری سلامت است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا پرهیز، در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با توجه به آب‌وهوای چهارفصلی که دارد، مأمنی خوبی برای گردشگری سلامت است.
متخصص طب سنتی ایران بابیان اینکه یکی از بهترین غذاها ادویه‌ها را در خراسان جنوبی داریم، افزود: زرشک، زعفران و عناب ازجمله گیاهان منحصربه‌فرد خراسان جنوبی است که در گردشگری سلامت حرفی برای گفتن دارد، همچنین مردم استان فرهنگ بالایی ازلحاظ پخت‌وپز با توجه به آب‌وهوای منطقه دارند که با توجه به اختلال در مزاج مردم به لحاظ صفرا و بلغم بسیار مفید است.
پرهیز ادامه تصریح کرد: متأسفانه خراسان جنوبی، استانی در حاشیه کشور و در مرز کشور است لذا مسئولین هنوز زیرساخت‌های لازم را برای بهره‌مندی از امکانات مهیا نکرده‌اند.
او ادامه داد: دستگاه‌های اداری استان که مسئول پاسخگوی استعلامات هستند، خیلی کند حرکت می‌کنند برای یک گردشگری سلامت 9 سال دوندگی کردیم اما برای کلنگ زنی مکان، اداره آب همکاری نمی‌کند و هم‌اکنون مشکل گاز هم داریم لذا برای توسعه در وهله نخست باید دولت زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاران مهیا کند.
متخصص طب سنتی ایران در خصوص گردشگری سلامت، گفت: با توجه به اینکه در مرز افغانستان هستیم می‌توان گفت ما کشور سرآمد منطقه هستیم و چون کشورهای عربی اقلیم خیلی گرمی دارند می‌توانیم برای سایر کشورها جاذبه داشته باشیم.
پرهیز بابیان اینکه ایران از جاذبه گردشگری سلامتی بسیار زیادی برخوردار است، افزود: سفر به استان‌های کشور درمان‌کننده است باید کاری کنیم که برای گردشگران، جاذبه ایجاد شود، افزایش رفت‌وآمد می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.
او درآمد اقتصاد گردشگری را از نفت بیشتر عنوان کرد و گفت: باوجود اقلیم چهارفصلی که در استان خراسان جنوبی داریم می‌توانی برای مسافرین افغانستانی، پاکستانی و کشورهای متحده جاذبه آب و هوایی ایجاد کنیم.
متخصص طب سنتی ایران بابیان اینکه گرما و سرما خودش برای مردم جاذبه گردشگری سلامت دارد، افزود: جابه‌جایی آب‌وهوا می‌تواند، روی سلامت مردم هم تأثیرگذار باشد، کسانی که مزاجشان سودایی و سرد و خشک است باید به بندرعباس سفر کند و چند شب در این محل بماند تا مزاجش معتدل شود بالعکس.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا