گردشگری

کمیته گردشگری سلامت در خراسان جنوبی تشکیل شد

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، از تشکیل کمیته گردشگری سلامت در استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی روز شنبه 30 دی ۱۴۰۲ در جلسه هم‌اندیشی بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند، سازمان نظام پزشکی استان و رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در خصوص گردشگری سلامت با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در استان مغفول مانده که باید مشکلات این شاخه گردشگری ریشه‌یابی شود، گفت: گردشگری سلامت، فرصتی مغتنم برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی استان است و حتی از بحث معدن نیز مهم‌تر است و به نوعی صادرات نامریی است که این فرصت در استان در حال از دست رفتن است.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن اشاره به هم‌مرزی خراسان جنوبی با فراه افغانستان، افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درمانی و پزشکی خوبی در استان وجود دارد و در زمینه گردشگری سلامت اتفاقات خوب و کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته است ولی متاسفانه گردشگری سلامت در استان به دلیل فرصت‌سوزی رفتن درمان‌خواه از فراه به دهلی و قندهار و انجام امور ویزا از طریق خراسان رضویی نزدیک به صفر است.
او به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بهمن‌ماه در تهران اشاره کرد و از دانشگاه علوم پزشکی خواست در این نمایشگاه حضور پررنگ داشته باشند و گفت: بستر برای حضور و معرفی گردشگری سلامت استان در این نمایشگاه فراهم است.
بهمنش رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان گفت: کمیته گردشگری سلامت استان باید هرچه زودتر فعال شود.
رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان افزود: طی 4 سال گذشته با همکاری میراث‌فرهنگی و علوم پزشکی اقدامات خوبی در زمینه گردشگری سلامت انجام شد و خیلی جدی به این حوزه ورود پیدا کردیم ولی در نهایت تنها یک دفتر مجوز مجوز گردشگری سلامت دریافت کرد.
بهمنش گفت: ظرفیت‌های بیمارستان‌های استان خصوصا بیمارستان رازی در حد استانداردهای بیمارستان‌های خوب کشور است.
او بیان کرد: در سال گذشته بیش از 130 درمان‌خواه از کشور افغانستان به دفتر سایه سیر شرق درخواست داشته‌اند که فقط 8 ویزا برای درمان‌خواه‌ها صادر شده است.
بهمنش مشکل اصلی در این بین را عدم همکاری وزارت امور خارجه دانست و خواستار حضور نماینده وزارت امور خارجه استان در این کمیته شد.
اشرفی مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در قسمت درمان آنچه باید در زمینه گردشگری سلامت انجام می‌شده انجام شده و بستر گردشگری سلامت در استان آماده است.
مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در سطح استان بیمارستان‌هایی در زمینه گردشگری سلامت تجهیز شده‌اند (که ظرفیت اصلی استان بیمارستان رازی است)، آموزش های لازم به پرسنل داده‌شده و تبلیغات در چندین نمایشگاه ملی و بین‌المللی صورت گرفته ولی علی رغم تمام کارهای انجام شده گردشگری تحت عنوان گردشگری سلامت به این بیمارستان‌ها وارد نمی‌‌شود.
کاملی کارشناسی گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ضمن اشاه به اقدامات صورت گرفته از سوی علوم پزشکی گفت: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گردشگری سلامت است و 1700 تخت در بیمارستان‌های استان وجود دارد و حدود 10 درصد این تخت‌ها، آماده پذیرش گردشگری سلامت هستند که متاسفانه خالی هستند.
او نیز حلقه مفقوده گردشگری سلامت را وزات خارجه دانست و خواستار حضور خواستار حضور نماینده وزارت امور خارجه استان در این کمیته شد.
احمدی کارشناس اقتصادی استانداری نیز در خصوص لزوم رفع محرومیت استان با برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی در این خصوص، به بیان ظرفیت‌های موجود پرداخت و گردشگری سلامت را فرصت و راهکار مناسبی برای توسعه استان دانست.
در پایان این جلسه مقرر شد مشکلات و دغدغه‌ها به معاون امور اقتصادی استانداری منعکس شود و برای رفع موانع و راه‌اندازی کمیته راهبردی گردشگری سلامت جلسه‌ای در معاونت امور اقتصادی استانداری استان برگزار شود و ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به‌خوبی معرفی شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا