میراث‌فرهنگی

تامین زیرساخت‌های بافت تاریخی دیهوک در اولویت قرار گرفت

در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به شهر دیهوک، تامین زیرساخت‌های بافت تاریخی دیهوک در اولویت قرار گرفت
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: ظرفیت‌های دیهوک با توجه به قرارگیری در مسیر شاهراه ارتباطی استان‌های جنوبی با مشهد مقدس و بافت ارزشمند و زیبای آن، بسیار زیاد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، افزود: تامین زیرساخت‌های بافت تاریخی دیهوک باید در در اولویت قرار گیرد.
محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: بافت تاریخی دیهوک با حدود 18 هکتار مساحت با شماره 33710 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که تاکنون سه اقامتگاه بوم گردی در این بافت ارزشمند راه‌اندازی شده و چندین مورد نیز در حال راه‌اندازی و متقاضی تبدیل خانه‌های قدیمی به بوم گردی هستند.
عرب بیان کرد: بازدید از عملیات اجرایی هتل در حال احداث و دو طرح احداث مهمان‌پذیر و گفتگو با سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به شهر دیهوک بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: استاندار خراسان جنوبی به همراه مدیران استانی و شهرستانی ضمن حضور در نماز جمعه شهر دیهوک در جلسه شورای اداری این شهر نیز شرکت کردند و با توجه به اهمیت موضوع بافت تاریخی و درخواست مردم و مسئولین، تأمین زیرساخت برق و آب در اولویت کاری قرار گرفت و مبلغ 15 میلیارد ریال برای اجرای شبکه آب و برق بافت دیهوک در جلسه شورای اداری مصوب شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا