گردشگری

مسافرین از اسکان در خانه‌های شخصی بدون مجوز خودداری کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از مسافرین خواست تا در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند ساکن نشوند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی صبح امروز دوشنبه 21 اسفندماه 1402 در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در استان ۱۴۱ واحد اقامتی، تأسیساتی و گردشگری داریم که همه آمادگی خدمات‌دهی به مسافرین را دارند و ۴۱ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اقامتی با ۱۴۱ سوئیت و ۵۷۵ اتاق خواب نیز وجود دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین همانند سال‌های گذشته از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده می‌کنیم و امکان اسکان مسافرین در ۱۲۳ مدرسه با ۸۶۰ کلاس در استان وجود دارد که ۳۰۴ نفر از همکاران فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی به مسافرین خدمات ارائه می‌دهند.
شاه‌وردی بیان کرد: ۱۱۰ اتاق و ۱۵ سوئیت در مجموعه خدمات رفاهی آستان قدس رضوی و امامزاده طبس واقع شده که با توجه به شرایط مسافرپذیری این شهرستان ظرفیت خوبی است و همچنین یک مجموعه اقامتی و هتل سه ستاره در طبس در حال تکمیل است که بالای ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و به اسکان مسافرین کمک می‌کند.
او ادامه داد: در ۶ ماه گذشته بحث خانه مسافر‌ها در اداره‌کل مطرح شد که افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت کرده و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافرین کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: خانه مسافر‌ها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر در شهرستان طبس و فردوس این امکان فراهم شده و از مسافرین می‌خواهیم که از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند خودداری کنند.
شاه‌وردی تصریح کرد: مسافرین می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافر‌های مجوز دار با شماره 31751000 تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.
او اظهار کرد: طبق آمار بیش از ۷۵ درصد اقامت‌های سال‌های قبل در کمپ‌های موقت بود که بیش از ۹۰ درصد این کمپ‌ها متعلق به شهرداری‌ها است بنابراین از آن‌ها خواستیم تا خدمات اولیه اسکان و نظافت در محل این کمپ‌ها فراهم شود که تاکنون شهرداری‌ها اقدامات خوبی چه در زمینه شهری و چه در زمینه اسکان مسافرین انجام داده‌اند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا