میراث‌فرهنگی

اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی در بناهای تاریخی شهرستان فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی در بناهای تاریخی شهرستان فردوس برای فصل پاییز و زمستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده گفت: با عنایت به هشدارهای هواشناسی در پاییز سال جاری و احتمال وقوع سیل و مخاطرات جوی و آسیب به ابنیه‌های تاریخی، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت آثار تاریخی از آسیب‌های ناشی از باران و سیل در شهرستان شامل نصب ناودانی یا لوله آبراه در مکان‌های فاقد ناودانی، تعویض ناودان‌های فرسوده وآسیب دیده در نقاط مورد نیاز، تسطیح و شیب‌بندی قسمت‌هایی از بام‌ها که به دلایل مختلف دارای اشکال است انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: تسطیح وشیب‌بندی اطراف بعضی بناهای تاریخی به منظور هدایت آب‌های سطحی و دورکردن آن از بنا و …. نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
شبنم‌زاده با اشاره به ظرفیت شوراهای اسلامی در حفاظت از آثار تاریخی گفت: از آنجایی که بودجه‌های مرمتی خیلی کم‌تر از نیاز است و نمی‌شود در همه بناها به صورت ایده‌آل این اقدامات انجام شود، همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای دارای ابنیه تاریخی و مشارکت مردم بومی در حفاظت از میراث کهن نیاز است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا