گردشگری

اتمام عملیات اجرای شبکه برق اقامتگاه بوم گردی فدک روستای هدف گردشگری ازمیغان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: عملیات اجرای شبکه برق اقامتگاه بوم گردی فدک و تامین روشنایی یکی از کوچه باغ‌های روستای هدف گردشگری ازمیغان به طول حدود 150 متر و با اعتباری بالغ بر 1000 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: ایجاد، تقویت و تکمیل زیرساخت‌‎های مناطق گردشگری به ‌ویژه مناطق نمونه و روستاهای هدف برای رفاه حال گردشگران ورودی به شهرستان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌ است و امید داریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری به‌ ویژه در جاذبه‌های طبیعی شهرستان شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد بومی‌ محلی در این نقاط باشیم.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: روستای شگفت انگیز ازمیغان از معدود روستاهای کویری است که رودخانه دائمی دارد و به همین دلیل چهره‌ای متفاوت نسبت به سایر روستاهای کویری دارد. این روستا از لحاظ تنوع گیاهی در سطح کشور نمونه است، به نحوی که در این روستا به دلیل همزمان بودن دو منطقه گرم و مرطوب و گرم و خشک، می‌توان دو محصول خرما و برنج را با هم دید که تقریبا موضوعی منحصر بفرد در کشاورزی است. محصولات جالیزی و باغات مرکبات از دیگر جذابیت‌های منطقه نمونه گردشگری ازمیغان است.
عرب ادامه داد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری ازمیغان مزار سید محمد بن جعفر طیار، تخت عروس و آبشار قدمگاه و گونه‌های گیاهی وحشی چون درخت انجیر کوهی است.
او گفت: بسیاری از مسافران و گردشگران این روستا را به منظور ماهی درمانی و وجود ماهی‌های اسپا انتخاب می‌کنند که به صورت طبیعی و به وفور در آب‌های دائمی آن یافت می‌شوند. روستای ازمیغان در دامنه کوه های شتری قرار دارد که از طبس 38 کیلومتر و از بیرجند 323 کیلومتر فاصله دارد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا