میراث‌فرهنگی

معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی در مسیر جاذبه‌ها و جاده‌های خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی در مسیر جاذبه‌ها و جاده‌های خراسان جنوبی به صورت تابلوها معرفی خواهد شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در نشست شورای اداری که با حضور معاونین و مدیران شهرستانی اداره‌کل روز سه‌شنبه 23 خردادماه ۱۴۰2 برگزار شد، بیان کرد: در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقلام فرهنگی و تبلیغاتی استان، برنامه جامعی در حال انجام است تا انشالله با تولید اقلام و محتوا بتوانیم استان را به خوبی معرفی کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با حضور 50 عکاس غیر بومی و 15 عکاس بومی با همراهی، همکاری و تلاش مدیران شهرستان و همکاران اداره کل به صورت موفق برگزار شد و نزدیک به دو هزار عکس تحویل دبیرخانه جشنواره شد.
شاه‌وردی بیان کرد: از تصاویر این جشنواره برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی در مسیر جاذبه‌ها و جاده‌های خراسان جنوبی استفاده خواهد شد و عکس های برتر به صورت استندهای ثابت شهری نصب و نمایش داده خواهد شد.
او افزود: تصاویر برتر این جشنواره چاپ می‌شود و در5 استان تهران، اصفهان، خراسان رضویی و فارس و آذربایجان شرقی رونمایی خواهد شد و به منظور معرفی استان خراسان جنوبی به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
شاه‌وردی گفت: چاپ کتاب جشنواره به صورت نفیس و با تیراژ دو هزار جلد از برنامه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی خواهد بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از کسب امتیاز 1000 از 1000 توسط اداره‌کل در ارزیابی ملی ادارات کل استان‌ها توسط وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد و آن را نتیجه تلاش و کوشش همکاران مجموعه دانست.
شاه‌وردی بر لزوم نظارت کامل مدیران شهرستان ها بر پروژه ها تاکید کرد و گفت: قبل از پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها حتما بازدید و نظارت‌های لازم انجام شود.
او گفت: بررسی برای ثبت شهر و روستاهای ملی در دستور کار مدیران شهرستان‌ها قرارگیرد.
در این نشست هر یک از معاونین و مدیران شهرستان‌ها به ارائه مباحث مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا