گردشگری

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی: بازارچه صنایع‌دستی فردوس به‌زودی افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس گفت: بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرستان فردوس در راستای حمایت از صنعتگران به‌زودی افتتاح می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: شهرستان فردوس با توجه به موقعیت تاریخی و جغرافیایی، دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس بابیان اینکه در حوزه تاریخی؛ شهر تون یکی از شهرهای تاریخی فردوس است، افزود: در شهرستان فردوس 76 اثر ثبت شده و 120 اثر شناسایی شده داریم که قدیمی‌ترین آن مسجد تون از مساجد صدر اسلام است.
شبنم‌زاده گفت: قنات جهانی بلده فردوس از 14 قنات تشکیل شده است که ظرفیت خوبی برای گردشگری است، همچنین شهر باغستان، آسیاب‌ها و آب‌انبارها نیز از زیرشاخه‌های این قنات؛ و آبگرم فردوس نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است.
او افزود: شهرستان فردوس در مسیر راه‌های جنوب و شمال کشور قرار دارد و خدمات زیادی به مسافرین می‌دهد. تمامی این قابلیت‌ها در دو غرفه در نمایشگاه گردشگری تهران به نمایش گذاشته شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس از توزیع 10 هزار بروشور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی، شهرستان فردوس با داشتن دشت سنگ عقیق، توانسته درزمینهٔ گوهرتراشی 400 صنعتگر را فعال کند که بیشترین فعالیت در همین حوزه است.
شبنم‌زاده افزود: دپارتمان سنگ فردوس با تجهیزات کامل آموزشی تجهیز شده است علاوه بر آن دو آموزشگاه خصوصی درزمینهٔ آموزش فعالیت و در این نمایشگاه هم نمایندگانی با این منظور حضور دارند.
او با اشاره به فعالیت 52 کارگاه پارچه‌بافی و 15 کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان فردوس گفت: بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرستان در راستای حمایت از صنعتگران به‌زودی افتتاح خواهد شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا