گردشگری

بازدید بیش از 600 دانش‌آموز از منظر فرهنگی – تاریخی خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: از ابتدای امسال بیش از 600 دانش‌آموز از منظر فرهنگی – تاریخی شهر خوسف بازدید کردند. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی علی صالحی بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مقاطع مختلف در سه‌شنبه‌های گردشگری از جاذبه‌های تاریخی شهر خود بازدید می‌کنند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف هدف از برگزاری این تورهای گردشگری یک روزه را معرفی جاذبه های گردشگری، آشنایی با میراث و تاریخ گذشتگان و نحوه تولید صنایع‌دستی اعلام کرد.
صالحی افزود: بازدید از آرامگاه ابن حسام، خانه‌های تاریخی دکتر شکوهی، میرزا جعفر و تاجور، نمایشگاه اسناد تاریخی، مسجد جامع خوسف، محله خراسی‌ها، ساباط‌ها، مسیر گردشگری بافت تاریخی خوسف و نحوه تولید هنر مله‌بافی از جمله مکان‌ها و ظرفیت‌هایی است که مورد بازدید دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
او با اشاره به تعدد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان شهرستانی بتوان زمینه آشنایی دانش‌آموزان با میراث کهن این سرزمین از جمله بافت‌های تاریخی خور، نوغاب، ماژان، گارجگان و همچنین معادن مختلف را فراه‍م کرد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا