گردشگری

معاون میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در غرفه خراسان جنوبی اعلام کرد:

معاون میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در غرفه خراسان جنوبی اعلام کرد:امکان برگزاری تورهای گردشگری مشترک در محور شرق کشور وجود دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، یوسف بیدخوری در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران تصریح کرد: با توجه به قدرمت تاریخی و ثبت بیشتر آثار جهانی، امسال خراسان جنوبی به شکل متفاوتی در این نمایشگاه حضور دارد و نگاهی متفاوت را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان به نمایش گذاشته است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت برخی از شهرداری‌ها خراسان جنوبی در این نمایشگاه گفت: با توجه به حضور سالانه 30 میلیون زائر و گردشگر در مشهد مقدس باید زمینه استفاده و بازدید این ظرفیت از جاذبه‌های گردشگری محور شرق از جمله خراسان جنوبی فراهم شود.
بیدخوری افزود: خراسان جنوبی می‌تواند یکی از مناطق تاثیرگذار در حوزه گردشگری باشد و این موضوع در نمایشگاه به خوبی پیگیری می شود،.
او آمادگی برای برگزاری تورهای گردشگری مشارکتی را مطرح و اضافه کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعت‌گردی و کشاورزی ویژه ای دارد برای مثال قاین شهر منحصر به فرد در حوزه تولید زعفران است و می توان آن را به عنوان ظرفیت گردشگری کشاورزی معرفی کرد.
بیدخوری بیان کرد: آب گرم معدنی فردوس نیز ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت است که باید برنامه‌ها و همایش‌های برای گردشگری سلامت برگزار شود.
او افزود: گردشگری سلامت نباید فقط به درمان در قالب بیمارستان محدو شود و باید ظرفیت‌های آب گرم معدنی فردوس و طبس و… معرفی شود.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۱۸ الی ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا