میراث‌فرهنگی

امام‌جمعه قاین بر لزوم حل مشکل مالکین اراضی شهر قدیم تأکید کرد

امام‌جمعه قاین در دیدار با رئیس و جمعی از پرسنل اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین بر لزوم حل مشکل مالکین اراضی شهر قدیم تأکید کرد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رحمانی، امام‌جمعه قاین ضمن عرض خدا قوت و تبریک هفته میراث‌فرهنگی، از مسائلی که مردم به دفتر ایشان در رابطه با میراث‌فرهنگی منتقل می‌کنند گفت.
حجت‌الاسلام رحمانی خواستار تصمیم‌گیری و یافتن راه‌حلی برای رفع این مسئله به‌طوری‌که هم قوانین رعایت شود و هم رضایت مالکین جلب شود، شد.
حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین در این دیدار در خصوص قابلیت‌های و اهم فعالیت‌های شهرستان و وضعیت اعتبارات گزارشی ارائه کرد.
عباس‌زاده در خصوص عملیات مرمتی و عمرانی در مسجد جامع قاین که به‌تازگی شروع شده است، گفت: «در پی سفر استاندار در سال قبل به شهرستان و تصویب مصوبه‌ای برای مسجد، به‌تازگی اعتبار لازم ابلاغ، کارگاه مرمت به‌سرعت تجهیز شده و در حال حاضر عملیات مرمتی در جریان است.»
او در خصوص شهر قدیم گفت: «با توجه به ارزش و قدمت تاریخی بسیار زیادی که سابقه آن بر اساس شواهد مثبت مکشوفه در کاوش‌های فصول قبل، بیش از هزار سال برآورد شده، نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت و تاریخ و مستندات اثبات‌کننده آن را نادیده گرفت، چراکه این کار ظلم بزرگی در حق تاریخ و سابقه قهستان و قاینات است. این اثر تاریخی بر اساس نظرات کارشناسان و پژوهشکده میراث‌فرهنگی در وزارت متبوع، یک مجموعه کم‌نظیر در شرق کشور و بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.»
عباس‌زاده ادامه داد: «بااین‌حال بیشترین توان همکاران در این امر صرف شده و علیرغم تلاش‌هایی که تاکنون برای لحاظ هر دو مورد (رعایت قوانین و مصوبات هم‌زمان با حفظ حقوق مالکین) انجام شده و بارها برای یافتن راه‌حلی از طریق فرمانداری، اداره‌کل یا وزارت متبوع جلسات برگزارشده یا مکاتبه شده است.»
او در پایان اظهار امیدواری کرد: «با توجه به معرفی مدیرکل جدید در استان و جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور معاون استاندار در رابطه با شهر قدیم برگزار شد، این موضوع بغرنج نیز در مسیر برطرف شدن قرار گیرد.»

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات
دکمه بازگشت به بالا