گردشگری

بخش خصوصی در رونق گردشگری خراسان جنوبی حضوری فعال‌تر داشته باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری استان خواست تا در رونق گردشگری حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز چهار‌شنبه 13 دی‌ماه 1402 در جلسه هماهنگی برای حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، که با حضور رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاههای بوم گردی استان، رئیس انجمن حرفه‌ای واحدهای اقامتی استان، رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و رئیس تشکل حرفه‌ای واحدهای پذیرایی بین‌راهی و سفره‌خانه‌های استان برگزار شد، خواستار حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در حوزه گردشگری و رونق اقتصادی این حوزه شد و اضافه کرد: باید بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری نقش موثری در اقتصاد گردشگری استان داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: بخش‌های خصوصی امروزه نباید در یک بخش کار خود را محدود کنند بلکه باید با تشکیل یک تیم حرفه‌ای در کنار بخش دولتی قرار گیرد و با دادن ایده و نظر و ایجاد ارتباطات، تصمیمات خوب و درستی در این حوزه گرفته شود و بخش دولتی نیز با حمایت از بخش خصوصی حوزه را بیشتر از قبل توسعه دهد.
اشرفی گفت: نباید انتظار داشته باشیم که بخش دولتی یکه‌تاز حوزه گردشگر باشد و در این عرصه به تنهایی میدان‌داری کند. در سایر کشورها و استان‌هایی که موفق شده‌اند در حوزه‌ی گردشگری به توفیق برسند، بخش دولتی و خصوصی توانسته‌اند به عنوان مکمل همدیگر عمل کنند.
او گفت: متاسفانه در استان نتوانسته‌ایم به‌طور شایسته از توانمندی‌های بخش خصوصی جهت گسترش امکانات برای گردشگران استفاده کنیم. باید بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان فعال تر شوند و فقط به عنوان مهمان در جلسات گردشگری شرکت نکنند بلکه مطالبه‌گر باشند و یک تیم قوی تشکیل دهند.
اشرفی افزود: متاسفانه تصور همگان بر آن است که باید بخش دولتی به کمک آن بشتابد، در حالی که در همه جای دنیا به طور معمول از بخش خصوصی استفاده می‌شود، زیرا این اقدام شبکه گردشگری را فعال‌تر می‌کند و حضور فعال بخش خصوصی در گردشگری می‌تواند موتور محرکه صنعت گردشگری باشد .تا زمانی که بخش خصوصی به صنعت گردشگری ورود پیدا نکند، همه اقدامات در حد شعار باقی می‌ماند، بدون شک تا زمانی که بخش خصوصی وارد میدان نشود، هیچ گام اساسی در توسعه بخش گردشگری برداشته نخواهد شد.

او ضمن بیان اینکه در استان 90 اقامتگاه‌بوم‌گردی، 10 هتل، 12 مجتمع خدمات رفاهی، 24 دفتر خدمات مسافرتی و … فعال است، ادامه داد: انجمن‌ها و بخش خصوصی برای شرکت در این نمایشگاه مشارکت کنند تا نمایشگاه با کیفیت بهتری برگزار شود.

اشرفی ادامه داد:  نمایشگاه بین‌المللی حوزه گردشگری فرصت نابی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است،  هزینه های نمایشگاه توسط  بخش دولتی تأمین می شود اما  بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری استان باید در این خصوص حس مشارکت داشته باشند.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا