گردشگری

آمادگی کامل شهرستان فردوس برای پذیرایی مسافران نوروزی از 15 اسفند

در اولین جلسه مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲ شهرستان فردوس بر آمادگی کامل شهرستان فردوس برای پذیرایی مسافران نوروزی از 15 اسفند تاکید شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، اولین جلسه مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲ شهرستان فردوس به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری و روسا کمیته‌های ده‌گانه و اعضای اصلی ستاد خدمات سفر شهرستان به‌منظور استفاده از تمام توان دستگاه‌های مستقر در شهرستان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان و مسافرین در ایام نوروز ۱۴۰۲ روز سه شنبه 4 بهمن‌ماه 1401 در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان ضمن تشریح اهداف و شرح وظایف کمیته‌های ده‌گانه ستاد؛ به ارائه گزارشی از مشکلات؛ چالش‌ها؛ تهدیدها و فرصت‌های پیش روی ستاد خدمات سفر و حوزه گردشگری شهرستان پرداخت و بر همکاری همه دستگاه‌های عضو ستاد به‌منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران تأکید کرد.
شبنم‌زاده افزود: امید است بتوان با برنامه‌ریزی مناسب و رفع نواقص و همکاری همه کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر، خدمات بهتری به مسافران و زائران شهرستان ارائه داد.
مجید اکبری معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری فردوس بر ضرورت تداوم عملکرد مطلوب دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان تا پایان نوروز ۱۴۰۲ به‌منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات و همچنین رضایتمندی مسافران نوروزی که به دنبال آن در بلندمدت به میزان افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان کمک خواهد کرد تأکید کردد.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری فردوس بابیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فردوس ویژه نوروز 1402 در قالب 10 کمیته فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: هر یک از کمیته‌های این ستاد باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و زمینه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را در ایام نوروز فراهم کنند.
اکبری افزود: شایسته است اعضای این ستاد از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفرهای نوروزی را انجام دهند تا شاهد رضایتمندی حداکثری گردشگران باشیم.
مهدی روشن فرماندار شهرستان و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: با توجه به اینکه شهرستان فردوس در مسیر شاهراهای کشور قرار دارد و در ایام نوروز شاهد تردد بالایی در این شهرستان هستیم‌ باید طوری عمل کنیم‌ که ضمن ارائه خدمات شایسته به مسافران‌؛ زمینه رضایتمندی و استفاده از این فرصت برایمعرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان فراهم شود.
فرماندار شهرستان بابیان اینکه امسال روز پنجم فروردین مصادف با شروع ماه مبارک رمضان خواهد بود خاطرنشان کرد: بسیاری از مسافرین و زائرین احتمالاً سفر خود را جلو انداخته و از ایام اسفندماه و تعطیلی میلاد باسعادت حضرت ولی‌عصر (عج) و سایر تعطیلات اسفندماه برای سفر استفاده خواهند کرد لذا احتمال می‌رود از ۱۵ اسفندماه سفرها آغاز شود و لازم است پیش‌بینی‌های لازم انجام و شرایط به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بهترین خدمات به مسافران و زائرین ارائه شود.
روشن اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مسافر در سال گذشته، عملکرد ستاد خدمات سفر شهرستان بسیار خوب بود.
او همچنین بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲ تأکید و پاک‌سازی و رفع نواقص تابلوهای جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و سطح شهرستان، بهسازی و اصلاح ورودی‌های شهرستان، تهیه پکیج و برگزاری تورهای فردوس گردی، استقرار نانوایی در محل‌های پرتردد به‌ویژه در مجموعه آبگرم معدنی، کشیک پزشک متخصص در ایام تعطیلات عید در شهرستان، برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات و فروش محصولات بومی و محلی، راه‌اندازی استراحتگاه عشایری در کیلومتر ۳۰ محورهای مواصلاتی، ساماندهی اسکان موقت در آبگرم، شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، نظارت بر قیمت اجناس و مواد غذایی. آمادگی و تجهیز مدارس برای اسکان؛ زیباسازی و نظافت سطح شهرستان‌؛ برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی به‌منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی همشهریان و مسافران؛ آمادگی تجهیزات امدادی و آتش‌نشانی؛ آمادگی هیئت‌های مذهبی برای اسکان اضطراری؛ اولویت جذب مسافر با بخش خصوصی؛ نظافت و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین‌راهی، میدان‌ها، پارک‌ها و کمپ‌های اسکان موقت و … را از مهم‌ترین مواردی عنوان کرد که باید موردتوجه اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان قرار گیرد
در ادامه اعضا و روسای کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر شهرستان به تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ پرداختند و مقرر شد مسئولین کمیته‌ها ضمن برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات داخلی با اعضای کمیته مربوطه؛ نسبت به ارائه برنامه‌های اجرایی تا ۲۰ روز آینده به دبیرخانه ستاد اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا