گردشگری

تلاش برای بهبود اقتصاد گردشگری استان خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی مهم‌ترین انگیزه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران را تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد گردشگری استان دانست.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در ارائه دستاوردهای شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های زعفرانی که از شبکه خاوران و شبکه شما دوشنبه شب 24 بهمن‌ماه 1401 پخش شد گفت: تمام تلاش مجموعه استان با حضور فعال و گسترده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بر این بود که چهره جذابی از خراسان جنوبی معرفی و به اقتصاد گردشگری و جوامع محلی استان کمک شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: یکی از مواردی که همیشه مطرح بوده عدم معرفی استان در سطح ملی و جهانی بوده است و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در ابعاد بین‌المللی با حضور 200 شرکت‌کننده خارجی بین‌المللی و 47 کشور دنیا بود، مکان و فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان فراهم کرد.
شاه‌وردی گفت: با نگاه خوب استاندار خراسان جنوبی و مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی ظرفیت‌های استان معرفی شد.
او ضمن اشاره به رضایت مقامات کشوری و استانی از این نمایشگاه گفت: حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه نشان از این دارد که استاندار به گردشگری به‌عنوان پیشران اقتصادی استان نگاه ویژه دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: برای اولین بار در این نمایشگاه گردشگری معادن استان معرفی شد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری کشاورزی، سدها و … از طریق فیلم، تیزر، کتابچه‌ها و … در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار گرفت.
شاه‌وردی از ادارات صنعت معدن تجارت، آب منطقه‌ای ، جهاد کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری به‌عنوان دستگاه‌های فعال در این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: 6 شهرداری، 3 شهرستان و انجمن‌های گردشگری استان به‌عنوان نمایندگان تأسیسات گردشگری استان در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.
او گفت: 8 تفاهم‌نامه در این نمایشگاه امضا شد که 5 مورد مربوط به شهرداری‌ها با سرمایه‌گذاران بود و امیدواریم در سال‌های آینده با جذب شهرداری‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای استان فراهم شود.
شاه‌وردی بیان کرد: درزمینهٔ صنایع‌دستی نیز 13 غرفه به معرفی صنایع‌دستی استان پرداختند که این غرفه‌ها به صنایع‌دستی بسیج، هنرمندان فعال، و صنایع‌دستی نوآور و … اختصاص‌یافته بود و هدف از این غرفه‌ها معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان و جذب مخاطبین بود.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا