میراث‌فرهنگی

برگزاری اولین نشست انجمن میراث‌فرهنگی بخش ماژان شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: اولین نشست انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش ماژان شهرستان خوسف برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی به ظرفیت‌های مختلف ماژان در بخش‌های طبیعت‌گردی، کویرنوردی، تاریخی، گردشگری سلامت و روستایی اشاره کرد و گفت: اعضای انجمن باید علاوه بر تبلیغات گسترده درزمینهٔ جذب گردشگر نسبت به فرهنگ‌سازی، جلب حمایت مادی و معنوی مردم و حفظ و احیا میراث‌فرهنگی تلاش کنند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف بابیان اینکه از ۱۰۳ اثر ثبت ملی شهرستان ۳۷ اثر در بخش ماژان واقع شده است، گفت: بافت ماژان و گارجگان در دی ۱۴۰۰ ثبت ملی شد و در تلاشیم به‌صورت جذب اعتبار برای تک بناها نسبت به مرمت ابنیه تاریخی در این محدوده‌ها اقدام کنیم.
صالحی از مرمت برج بخش ماژان و مسجد تاریخی گارجگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سال گذشته مسجد تاریخی مزار گل بااعتبار ۳ میلیارد ریال مرمت شد و امسال نیز اعتبار دریافت کرده است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.
او توسعه گردشگری در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: با توجه به وسعت شهرستان، تعدد آثار تاریخی و صنایع‌دستی و کمبود نیرو؛ حضور پررنگ انجمن‌های میراث‌فرهنگی می‌تواند بازویی توانمند در یاری‌کردن بخش گردشگری باشد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا