گردشگری

اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفرشهرستان طبس ویژه نوروز 1403 برگزار شد

اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد و مسئولین کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد و بخشداری‌های سه‌گانه در محل فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب دبیرستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفر 1403 توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در سطح استان و شهرستان با عنوان ستادهای اجرایی فعالیت می‌کنند و در پیش بودن ایام عید نوروز، لازم است با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل به استقبال نوروز برویم. ستاد سفر یک ستاد دائمی است که در ایام پیک سفر فعالیت بیشتری دارد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس افزود: در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به‌عنوان رئیس ستاد، معاون هماهنگی امور عمرانی به‌عنوان قائم مقام و جانشین ستاد، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دبیرستاد و 13 کمیته به‌عنوان کمیته‌های اصلی ستاد هستند.
عرب بر ارائه آمار به صورت روزانه و نصب تابلوهای اطلاعات ضروری سفر در ورودی شهرها، مجتمع‌های بین راهی، پایانه‌ها و فرودگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به وسعت راه‌های مواصلاتی شهرستان و قرارگیری در مسیر ارتباطی جنوب و غرب کشور به سمت شرق و شمال شرق میهن اسلامی و حجم بالای تردد، بیشترین نقاط حادثه‌خیز در شهرستان طبس قرار دارد و با توجه با تاکیدات صورت گرفته و تجربه سال گذشته راه‌اندازی کمپین 60*30 و ساماندهی و برنامه‌ریزی برای نقاط حادثه‌خیز از ضروریات است ، همچنین اتخاذ تدابیر ویژه با توجه به تقارن ایام تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین مواردی است که می‌بایست در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.
علی اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد سفر طبس ضمن تشکر از اقدامات سال گذشته گفت: سفر در ایام تعطیلات نوروزی بیشتر از بقیه مواقع صورت می‌گیرد و نوروز بهترین زمان برای سفر است و با وجود بارگاه حسین ابن موسی الکاظم (ع) و در مسیر 6 استان قرار گرفتن، شهرستان طبس هر ساله میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران هستیم که لازم است از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان و مایحتاج مورد نیاز و سایر موراد انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد سفر طبس گفت: در جلسات آتی از نماینده اقامتگاه‌ها و هتل‌ها نیز دعوت به عمل آید و از ظرفیت هیات‌های مذهبی برای اسکان نیز استفاده شود. برای نقاط حادثه خیز از هم اکنون برنامه ریزی شود و نواقص سرویس بهداشتی ها به بخشداری‌ها اعلام شود. بر اساس آمار سنوات گذشته پیگیری ادارات برای تامین (آرد، آب، نان و….) سایر مواد لازم در ایام نوروز با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان، ادارات مربوطه مکاتبات و پیش‌بینی لازم را انجام دهند.
این جلسه با 13 مصوبه به کار خود پایان داد و مقرر شد کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد تشکیل و مسئولین کمیته‌ها نسبت به جمع‌بندی برنامه‌ها و فعالیت‌های اعضای ستاد اقدام کنند تا مسافران و زائرانی که به شهرستان طبس مراجعه می‌کنند با خاطراتی خوب و خوش و سلامتی شهرستان را ترک کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا