صنایع‌دستی

افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها، تولیدات و سوغات در قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: به مناسبت روز شهرستان قاینات و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین، نمایشگاه توانمندی‌ها، تولیدات و سوغات شهرستان افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: آذرماه برای مردم قاینات یادآور رشادت و شهادت چندین تن از همشهریان در تظاهرات ضد نظام ستم شاهی است. در گرامیداشت این واقعه، روز 22 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز شهرستان تعیین شد و مراسم و برنامه هایی ویژه در آذرماه اجرا می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: به همین مناسبت، با حضورمحمد محمدی، فرماندار قاینات و جمعی از مسئولین و مردم این نمایشگاه با 70 غرفه افتتاح شد.
عباس‌زاده ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان با 10 غرفه در رشته‌های پلاس، چرم دست‌دوز، میناکاری، سفال سنتی، سرامیک، خراطی چوب، گلیم، جاجیم، بخارادوزی و پاپیه ماشه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
او اضافه کرد: هم چنین برپایی سیاه چادر همراه با عرضه محصولات عشایری و نمایش کمپر و کاروان‌های مسافرتی (که برای اولین در قاین برگزار می‌شود) از دیگر برنامه‌ها است.
نمایشگاه توانمندی های شهرستان قاینات از 27 آذر تا 5 دی ماه از ساعت 16 الی 22 در محل سالن دایمی نمایشگاه های شهرستان دایر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا