گردشگری

۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر مسافر و گردشگر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲تا نهم فروردین سال جاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی ظهر روز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: از زمان آغاز سفرهای نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا نهم فروردین ماه ۴۲۱ هزار و یک مسافر و گردشگر نوروزی در اقامت‌گاه‌های استان مستقر شدند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر در اقامت‌گاه‌های رسمی خراسان جنوبی اقامت کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با اشاره به بازدید ۹۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی در این مدت اظهار کرد: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، چندین غرفه بازارچه صنایع‌دستی نیز در استان راه‌اندازی شده که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی مزیت‌دار استان به عنوان سوغات می‌پردازند.
او گفت: از این میزان ۳۶۶ هزار و ۹۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی، دو هزار و ۶۹۶ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۲۵۱ هزار و ۳۴۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی، و ۳۷۹ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، ۲۶۲ هزار و ۷۸۸ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۷۱۰ نفر هم از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند.
شاه‌وردی بیان کرد: ۵ هزار و ۳۶۵ نفر در هتل، ۶۳۰ نفر در اقامتگاه سنتی، ۶ هزار و ۲۲۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۴ هزار و ۸۲۸ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر دو هزار و ۴۲۵ نفر بوده است، بیان کرد: ۵۳ هزار و ۱۹۶ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۵۰۷ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۸ هزار و ۱۴۲ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۶۹۰ نفر بوده است.
او ادامه داد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز در این بازه زمانی ۳۱۲ هزار و ۸۳۶ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری نیز ۶۱۹ نفر بوده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا