گردشگری

مهندس ضرغامی: باید حداقل استانداردهای اجتماعی و فرهنگی در هتل‌ها رعایت شود

مهندس ضرغامی در نشست روسای جوامع هتل‌داران بر رعایت حداقل استانداردهای اجتماعی و فرهنگی در هتل‌های کشور تاکید کرد.
به گزارش میراث‌آریا، نشست روسای جوامع هتلداران استان‌ها و مناطق آزاد کشور با حضور سید عزت‌الله ضرغامی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور و اعضای جوامع هتل‌داری کشور ظهر روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ در هتل فردوسی تهران برگزار شد.
مهندس ضرغامی نگاه وزارتخانه به گردشگری را نه اداری بلکه پروژه‌ای عنوان کرد و افزود: «ما پروژه‌ای را تحویل گرفته‌ایم و برایمان اهمیت دارد که در این مدت فعالیت، پروژه را از کجا به کجا رسانده‌ایم.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره افزایش هزینه‌ها و اقلام اساسی بیان کرد: «هزینه‌های اولیه بالا رفته است، اما نباید اجازه دهیم با بی‌توجهی، صنعت هتلداری دچار خسران شود. ما در شرایطی هستیم‌ که باید قیمت‌های نهایی را کنترل کنیم.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «جامعه هتلداری دارای مسئولیت نظارتی است و وظیفه شما در این‌ مورد اهمیت دارد. به‌عنوان نمونه نباید در هتل‌ها قیمت‌های زیرمیزی داشته باشیم و باید با این پدیده برخورد جدی شود.»
او‌ درباره تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی بیان کرد: «برای اولین‌بار برای تعمیر و بازسازی هتل‌ها از این محل تسهیلات داده می‌شود و در مرحله اول باید کیفیت هتل‌هایی که داریم را ارتقا دهیم.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: «هر مسئله یا مشکلی که بین من و‌ شماست و معارض سومی ندارد، به راحتی قابل حل است و من بنا را بر این می‌گذارم که حق را به شما می‌دهم.»
او هتل را محلی فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: «ما موظف به حفظ سلامت هتل‌ها هستیم. در این راستا باید حداقل استانداردهای اجتماعی و فرهنگی مانند شئونات اسلامی و حجاب در هتل‌ها رعایت شود. این ضوابط باید در هتل رعایت و تذکر داده شود.»

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا