گردشگری

سیاه چادرهای عشایری و بازارچه‌های بین‌راهی نوروز 1402 الگویی جامع در ساماندهی سفرهای نوروزی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: سیاه چادرهای عشایری و بازارچه‌های بین‌راهی نوروز 1402 الگویی جامع در ساماندهی سفرهای نوروزی بود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی بیان کرد: با تصمیم‌گیری و ابلاغ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور قرار بر این شد در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرها سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و سوغات محلی نوروزی باهدف معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تنوع فرهنگی، نماش آداب‌ورسوم و عرضه خدمات، سوغات و صناعات دستی بومی هر شهر راه‌اندازی شود.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: طی جلسات صورت گرفته در سه‌نقطه مجاور مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا(ع)، مجاور روستای اصفاک و مجاور پارک بین‌راهی طریق الرضا این تصمیمات اجرایی شد.
سلیمانی رباطی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجاور مجتمع امام رضا (ع) واقع در 2000 متری ابتدای محور بشرویه-طبس گفت: با توجه به اینکه امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل سرویس‌های بهداشتی، استراحتگاه و نمازخانه مهیا بود بازارچه اصلی صنایع‌دستی و سوغات محلی به همراه 3 سیاه‌چادر عشایری در این محل اجرا شد که خوشبختانه حجم انبوهی از مسافران نوروزی چه به‌صورت موقت و یا توقف شبانگاهی از امکانات مهیا شده بهره‌مند شدند.
او در خصوص ایستگاه بین‌راهی مجاور روستای اصفاک افزود: با توجه به تجربه موفق سالهای گذشته مبنی بر راه‌اندازی ایستگاه استراحت اجباری مسافران نورزوی در محور بشرویه-طبس امسال تصمیم بر این شد همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با ستاد هماهنگی خدمات سفر بیشتر شده تا ایستگاه استراحت بتواند خدمات موردپسندی به مسافران ارائه کند که خوشبختانه علاوه بر تجهیز این موقعیت به سیاه‌چادر عشایری، چادرهای استراحت موقت و کانکس، پایگاه‌های موقت اورژانس جاده‌ای، هلال‌احمر و پلیس‌راه نیز در این نقطه از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا پایان تعطیلات مستقر بودند.
سلیمانی رباطی در خصوص ایستگاه عشایری مجاور پارک طریق الرضا در محور بشرویه-فردوس گفت: ارائه خدمات در این نقطه با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی بیشتر مربوط به بازه زمانی افطار تا سحرگاه بود که خدمات رایگان از قبیل آبجوش، دمنوش و یا ارائه نذورات افطاری به هم‌میهنان مسافر عرضه شد.
او در خصوص میزان تأثیرگذاری ایستگاه‌های بین‌راهی در ایام تعطیلات اذعان داشت: ترغیب مسافران به توقف حتی برای کمتر از 30 دقیقه و عرضه خدمات به آن‌ها قطعاً در هوشیاری رانندگان نقش مهمی داشت که بر اساس آمارهای ارائه‌شده خوشبختانه در محورهای شهرستان بشرویه تصادفات منجر به فوت را شاهد نبودیم.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه ادامه داد: در اجرای طرح‌های موفق استراحت محورهای بشرویه تمام ارگان‌های شهرستان سنگ تمام گذاشتند که مراتب تقدیر خود را از فرماندار شهرستان، بخشدار مرکزی، پلیس‌راه، نیروی انتظامی، راهداری، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان، اداره عشایر و عزیزان هنرمند و عشایر ابراز می‌کنم.
سلیمانی رباطی در پایان در خصوص میزان فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایستگاه‌های موقت بین‌راهی گفت: به‌استثنای فروش 2500 میلیون ریالی محصولات صرفاً صنایع‌دستی در مراکز دائم شهر بشرویه، درمجموع رقم 4500 میلیون ریال فروش سوغات و صنایع‌دستی در سه ایستگاه موقت بین‌راهی ثبت شد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه
دکمه بازگشت به بالا