صنایع‌دستی

بازدید معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور از محل احداث مجتمع صنایع دستی خور

معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محل احداث مجتمع صنایع‌دستی روستای خور خوسف بازدید کرد و در جریان این پروژه قرار گزفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی گفت: در این مجتمع‌ها گردانندگان مهمتر هستند لذا باید برای این مهم فضایی فراهم شود تا یا ایجاد کارگاه‌های مختلف، فضای پویایی ایجاد شود.
معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این مجتمع به عنوان یک مجتمع چند منظوره آموزش، نمایش و فروش در نظر گرفته شود، اظهار داشت: بدون شک راه‌اندازی این مجتمع در ایجاد اشتغال تاثیر مهمی خواهد داشت.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هم گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع با زیربنای ۴۴۹۵ مترمربع احداث خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: برای مجتمع صنایع‌دستی تعداد ۲۰ کارگاه هر کدام به مساحت ۱۰۰ مترمربع برای ۲۰ نفر با اولویت گوهرسنگ‌ها پیش‌بینی شده است.
شاه‌وردی بیان کرد: همچنین کارگاه آموزشی بخش دولتی به شناخت هزار و ۵۰۹ مترمربع، فروشگاه، رستوران، سرویس بهداشتی و نمازخانه و پارک از دیگر جزییات این پروژه است.
او تصریح کرد: در صورتیکه وزارت‌خانه سه میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کارگاه آموزشی اختصاص دهد مابقی اعتبار مورد‌نیاز از محل منابع استانی تامین خواهد شد.
سید علی حسینی فرماندار خوسف هم گفت: مردم مشتاق هستند و استقبال خوبی از این بازارچه خواهند کرد.
فرماندار خوسف افزود: افرادی که سرمایه داشته‌ باشند با اولویت سنگ‌ها در این بازارچه مشغول به فعالیت خواهند شد.
حسینی تاکید کرد: این مجتمع صنایع دستی در جاده ترانزیتی استان قرار دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان خوسف و استان ایجاد خواهد کرد .

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا