صنایع‌دستی

افزایش ۴۰ درصدی متقاضیان حضور در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: امسال علیرغم برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع‌دستی در استان ما و گلستان اما متقاضیان برای حضور در نمایشگاه استان ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت این یعنی نمایشگاه جای خود را در کشور پیدا کرده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارتخانه در ۹ منطقه قرار شد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برگزار شود که خراسان‌جنوبی نیز با حمایت‌های معاونت صنایع‌دستی به این لیست اضافه شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: با مساعدت استاندار خراسان جنوبی نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۲۶ استان و ۳۰۰ صنعتگر در حال برگزاری است که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
شاه‌وردی اظهار کرد: با توجه به اینکه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی دومین زنجیره ارزش افزوده استان محسوب می‌شود امسال نمایشگاه صنایع‌دستی با محوریت هنر دست و سنگ برگزار شد.
او ادامه داد: به همین دلیل از ۲۱۴ غرفه این نمایشگاه تعداد ۲۷ غرفه مخصوص سنگ‌ها در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کیفیت نمایشگاه صنایع‌دستی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، عنوان کرد: صنعتگرانی که شرکت کرده‌اند جدید هستند و همزمانی نمایشگاه استان با گلستان این فرصت را فراهم کرده است.
شاه‌وردی یادآور شد: در ۱۵ سال قبل از دولت سیزدهم چهار نمایشگاه صنایع‌دستی و در دو سال اخیر ۲ نمایشگاه در استان برگزار شده است.
او در ادامه در خصوص پیگیری برای ثبت جهانی مله‌ خوسف، گفت: پرونده ثبت جهانی مله خوسف تکمیل شده است و در حال حاضر ۷۳ کارگاه مله بافی در این شهرستان فعال است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا