گردشگری

شاهد حضور پرمحتوا و غنی معرفی جاذبه‌های استان هستیم

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پاویون استان در نمایشگاه گردشگری

استاندار خراسان جنوبی، در نشست کارگروه تخصصی گردشگری پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: «امروز شاهد حضور پرمحتوا و غنی شهرستان‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه هستیم».

جواد قناعت، یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی را گردشگری اعلام کرد و افزود: «در حوزه زیرساختی در استان عقب‌ماندگی تاریخی داریم؛ چراکه در گذشته توجه کم‌تری بوده اما در این دوساله دولت سیزدهم اتفاقات خوبی رقم خورده است».

قناعت، با بیان اینکه در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مغفول مانده است، تصریح کرد: «ما در استان ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از ۱۰۰۰ اثر ثبت ملی داریم که باید به خوبی معرفی شوند».

وی، بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان تأکید کرد و افزود: «گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی بوده که با رونق آن فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی، محصولات استراتژیک و توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان افزایش می‌یابد».

استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به کلنگ‌زنی و تأمین زیرساخت‌های راه‌آهن در استان، تصریح کرد: «برای این طرح ملی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن در خراسان جنوبی است».

جواد قناعت، با اشاره به اتصال خراسان جنوبی به خط انتقال گاز دشتک زابل با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان، ادامه داد: «در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان انجام شده و در همین مرحله متوقف نمی‌شود».

قناعت، با اشاره به خشک‌سالی‌های ۲۰ ساله در استان، گفت: «انتقال آب دریای عمان به استان در دست اجرا بوده و تا پایان ۱۴۰۴ با حجم سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب برای استان به بهره‌برداری می‌رسد؛ با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو نیز از پساب فاضلاب شهرستان آب مورد نیاز فولاد تأمین خواهدشد».

وی، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد استان به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: «فاز یک فولاد قائنات نیز بعد از ۱۵ سال انتظار با ۸٫۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و افتتاح فاز دو آن با هدف تولید شمش فولاد با اعتبار ۷٫۵ میلیارد تومان درحال پیگیری است».

مشاهده بیشتر

مدیر وب‌سایت

واحد آمار و فناوری اطلاعات - مدیر وب‌سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا