گردشگری

اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس برگزار شد

اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس، معاونین فرمانداری ویژه و دیگر اعضا این ستاد در سالن جلسات شهید رجایی با تأکید بر بسیج امکانات و خدمات برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، زائران و گردشگران نوروزی شهرستان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس و دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای شهرستان که به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در سطح کشور شناخته شده است و درزمینه‌های مختلف گردشگری اعم از مذهبی، طبیعت‌گردی، کشاورزی، معدن، تاریخی، صنایع‌دستی و… دارای جاذبه‌های منحصربه‌فردی هستیم، لزوم توجه بیشتر و برنامه‌ریزی مناسب‌تر از اهم اولویت‌هاست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس ضمن تشکر از برنامه و خدمات اعضای ستاد در سال گذشته گفت: امسال با توجه تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات عید نوروز احتمالاً سفرهای نوروزی زودتر شروع خواهد شد و لازم است علاوه بر آمادگی لازم، برنامه‌های متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در تدوین برنامه‌ها مدنظر باشد. عرب همچنین به‌صورت خلاصه دستورالعمل ابلاغی ستاد سفر را قرائت کرد.
علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با اشاره به پذیرای یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در عید نوروز ۱۴۰۱ گفت: بعد از دوران کرونا مسافرت‌های نوروزی مدیران شهرستان طبس را غافلگیر کرده بود ولی با مدیریت توانستند به بهترین نحو ممکن پذیرای مسافران نوروزی باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: برای میزبانی از مسافران عید نوروز تدارکات ویژه‌ای اندیشیده شده است.
رحیمی با اشاره به کمبودهای گذشته افزود: باید بکوشیم تا این کمبودها در عید نوروز ۱۴۰۲ مرتفع شود.
او در ادامه گفت: امسال باتدبیری که اندیشیده شده چند نانوایی به‌صورت شبانه‌روزی در عید نوروز فعال خواهند بود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن قدردانی از مردم برای همراهی آگاهانه در بحران‌ها درخواست کرد برای میزبانی مناسب مسافران عید نوروز هم به مسئولین کمک کنند.
در ادامه جلسه هریک از اعضا به بیان مطالب و نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند و کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد برای برنامه‌ریزی مناسب‌تر و ارائه خدمات مطلوب‌تر تشکیل شد و مقرر شد مسئولین کمیته‌ها با تشکیل جلسات خود جزئیات برنامه‌ها را مشخص و مصوبات هر کمیته به دبیرخانه ستاد و فرمانداری ارسال شود.
کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس عبارت‌اند از: کمیته خدمات حمل‌ونقل، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته اسکان، نظارت و آمار، کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست، کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی، کمیته نظارت بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته گردشگری و امور نمایشگاه‌ها، کمیته زائر و کمیته امربه‌معروف و نهی از منکر

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا