میراث‌فرهنگی

رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌ها از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند دیدن کرد

رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌های کشور و هیأت همراه، از مجموعه موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، شکوفه مصباحی رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌ها، را در این بازدید، حمزه حمزه مسئول موزه های استان ، بهشته نصیری راد، کارشناس مسؤل اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌ها و سیما محمدی از اداره کل برنامه ریزی موزه‌ها همراهی می‌کردند.
در این بازدید، فرزانه فخر، رئیس موزه و مرکز اسناد ومفاخر دانشگاه بیرجند به توضیح بخش‌های مختلف موزه و برنامه‌های آن پرداخت.
شکوفه مصباحی رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌های کشور عنوان کرد: حفظ، نگهداری و انتقال داشته‌های موجود به آیندگان دارای اهمیت می‌باشد، بنابراین حفاظت و مرمت آثار هر موزه از اساسی‌ترین و اصلی‏ترین وظایف آن موزه خواهد بود.
او افزود: برای درک بهتر میراث فرهنگی، آگاهی از تاریخ و معنای آن، مطالعه و بررسی، مستندسازی، معرفی، مواظبت و حفاظت پیشگیرانه و تضمین ایمنی، مدیریت بحران، مرمت و بهسازی اثر و احترام نسبت به خالق اثر، ماهیت و اصالت اثر، مدارک و شواهد باید رعایت گردد.
مصباحی در ادامه ضمن راهنمایی‌های لازم در بخش‌های مختلف موزه و تأکید بر حفظ و نگهداری اشیاء در موزه و موارد امنیتی ازجمله سنسور خطی و اعلان حریق و….جهت همکاری مورد نیاز اعلام آمادگی کرد و همچنین از زحمات و ابتکارات خلاقانه در طراحی و انتخاب رنگ ها و سایر موارد تقدیر و تشکر نمود.
در پایان سیما محمدی کارشناس اداره کل برنامه ریزی موزه‌ها ضمن بررسی بخش های مختلف موزه و مطابقت با طرح محتوایی ارسال شده، در خصوص آماده سازی موزه علم و دانش دانشگاه بیرجند تا پایان امسال جهت صدور مجوز موزه تأکید کرد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان بیرجند

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا