صنایع‌دستی

آموزش تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زندانیان در شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از برگزاری یک دوره آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای شماری از زندانیان در محل زندان با همکاری اداره امور زندان‌های شهرستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد با رویکرد آموزش صنایع‌دستی به خصوص صنایع بومی با تأمین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر طبس انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس بیان کرد: این دوره آموزشی در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب ‌وکارهای محلی و توانمندسازی افراد با تکیه بر شعار مهار تورم و رشد تولید برگزار شد.
عرب افزود: استقبال زندانیان از این دوره بسیار خوب بوده و 21 نفر در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند که در مدت حدود یک‌ماه آموزش‌های لازم را زیرنظر مربیان ماهر این رشته فرا گرفته و آماده راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و خانگی می‌شوند. کارآموزان در پایان دوره گواهینامه معتبر آموزشی و کارت شناسایی صنعتگری دریافت خواهند کرد.
اوگفت: همکاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره امور زندان های طبس بسیار مطلوب بوده و از ابتدای سال برای بیش از 20 نفر از زندانیان کارت شناسایی صنعتگری صادر شده و برگزاری این قبیل دوره‌های آموزشی تداوم خواهد داشت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس همچنین درخصوص سیاست‌های حمایتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در حمایت از تولیدات صنایع‌دستی به امکان در اختیار گذاشتن بازارچه‌های موقت فروش و فضاهایی برای برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش تولیدات صنایع‌دستی زندانیان اشاره کرد و افزود: آمادگی لازم برای فروش محصولات صنایع‌دستی زندانیان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه و فروش این تولیدات که به مناسب‌های خاص برگزار می‌شود را داریم.
عرب گفت: از ویژگی‌های ارزنده‌ای صنایع‌دستی ملی و غیروابسته، ‏قابلیت ایجاد و توسعه در کلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری، عدم نیاز به کارشناسان ‏خارجی، دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نیاز به ‏سرمایه‌گذاری زیاد، بسترساز صنعت گردشگری، عدم آثار مخرب زیست محیطی، ایجاد درآمد ‏مکمل، قدرت اشتغال‌زایی و .. است که بی شک یکی از مهمترین محصولات فرهنگی هر قوم یا ملیتی است که امروزه با توسعه گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
او اظهار امیدواری کرد: با رشد و توسع صنایع‌دستی گام‌های موثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی پیدا و موجبات رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه فراهم شود.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا